هک شدن سامانه«برق من» صحت دارد؟+جزئیات

سامانه برق من وزارت نیرو هک شده و اطلاعات کاربران نشت پیدا کرد.

هک شدن سامانه«برق من» صحت دارد؟+جزئیات

سامانه برق من وزارت نیرو هک شده و اطلاعات کاربران نشت پیدا کرد.

در این رابطه، اعتمادآنلاین در مطلبی بازنشری به نقل از «باب دیاچنکو» از هکرهای کلاه‌سفید، نوشت: د بیش از ۴۸۴ هزار رکورد اطلاعاتی مربوط به سامانه «برق من» نشت کرده است. این اطلاعات شامل نام، شماره ملی، شماره تماس و ایمیل کاربران ایرانی است.

سابقه هک شدن وزارت نیرو

انتشار خبر مربوط به هک شدن اطلاعات کاربران برق من در وزارت نیرو در حالی است که در سال ۲۰۱۹ نیز چنین ادعای مشابهی درباره در معرض افشا قرار داشتن اطلاعات مدیران سایت شرکت توزیع برق منتشر شده بود.

در آن زمان ایرنا به نقل از یاشار شاهین زاده از هکرهای کلاه سفید توضیحاتی را منتشر کرده بود.

برق من، سامانه آنلاین پرداخت الکترونیک جهت استعلام، پرداخت و خدمات ویژه مخصوص قبوض است. در سامانه برق من دیگر نیازی به قبض کاغذی نیست و می‌توانید تمام قبض‌های خود را بدون نیاز به شناسه پرداخت و شناسه قبض، استعلام و پرداخت کنید.

با راه‌اندازی سامانه برق من این امکان به مشترکین برق داده شده است تا با استفاده از ابزارهای مختلف شامل، وب‌سایت برق من ، اپلیکیشن برق ایران و درگاه‌های بانکی و اپلیکیشن‌های پرداخت اقدام به رویت و پرداخت قبوض خود نمایند. بر این اساس همانطور که مشترکین می‌توانند در وب سایت برق من اقدام به استعلام بدهی و پراخت قبض نمایند، این امکان فراهم شده است تا با وارد کردن شناسه قبض 13 رقمی در دستگاهای ATM و دستگاه‌های POS و همچنین اپلیکیشن‌های پرداخت بتوانند قبض خود را استعلام و پرداخت نمایند.

 

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 44539

ارسال نظر