وزیر آموزش و پرورش: خوب نیست تشکل‌های معلمان موج‌سواری کنند | رتبه‌بندی معلمان را با جدیت پیگیری می‌کنیم

ما باید با جدیت تمام بحث رتبه‌بندی معلمان را پیگیری کنیم و اگر فرهنگیان در این خصوص ابهامی دارند با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بحث و تبادل نظر کنند.

وزیر آموزش و پرورش: خوب نیست تشکل‌های معلمان موج‌سواری کنند | رتبه‌بندی معلمان را با جدیت پیگیری می‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما باید با جدیت تمام بحث رتبه‌بندی معلمان را پیگیری کنیم و اگر فرهنگیان در این خصوص ابهامی دارند با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بحث و تبادل نظر کنند.

«یوسف نوری» روز پنجشنبه در اولین سفر رسمی استانی خود در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری افزود: در این شرایط اگر تعدادی افراد در قالب تشکل‌هایی ‌بیایند خدای نکرده موج سواری کنند و از احساسات پاک معلمان ما استفاده کنند خوب نیست.

وی با بیان اینکه معلمان ما محترم، زاهد، ساده زیست و قانع هستند، گفت: معلم ما بالاترین کار مفید را دارد معلم ما در ایام کرونا از تبلت و خانه خودش برای تدریس دانش آموزان استفاده کرد که دانش آموزش جا نمانند و این کار قابل احترام و ستایش است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در بحث کرونا کارکنان علوم پزشکی و معلمان خیلی زحمت کشیدند، افزود: الان که مدارس بازگشایی شده بچه ها را قانع کنید در مدارس حضور یابند، دانش آموزان دچار آثار ناگوار و پیامدهای پس از سانحه می شوند الان کارکنان ادارات کل باید بخش های مشاوره، مددکاری و روانشناسی را فعال کنند تا بچه ها را برای تطیبق با وضع جدید کمک کنند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش را قاعده نظام می دانند چون آموزش پرورش مهمترین کانون تربیت نیروی انسانی است و توفیق همه کشورها در سایه نیروی انسانی است.

نوری در ادامه با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش جای مردمی سازی آموزش و پرورش است، گفت: این شورا از سال ۱۳۸۲ با مصوبه مجلس شورای اسلامی شروع به کار کرد در آن زمان قرار بر این بود براساس قانون بیاید تمرکززدایی کند چون هم در استان هم در شهرستان و هم در منطقه حضور داشت.

وی با اعلام اینکه تا زمانی که این تمرکز زدایی اتفاق نیفتد ما نمی توانیم سازگار با محیط برنامه ریزی داشته باشیم، افزود: آموزش و پرورش امکانات خوبی در بحث مالی دارد تمام اعتبارات این سازمان خارج از شمول است که هر جور خواستیم هزینه کنیم چون اختیارش با ما است.

 

دانش آموزان را با فضای جامعه بیشتر آشنا کنیم

وی در ادامه از حضور تمام وقت دانش آموزان در فضای کلاس و مدرسه انتقاد کرد و گفت: ما باید به منظور اجرای عدالت تربیتی، دانش آموزان را با فضای واحدهای تولیدی و صنعتی و اجتماعی جامعه بیشتر آشنا کنیم.نوری گفت: ما باید «مدرسه محوری» را جدیتر بگیریم، دستورات از بالا به پایین فایده ای ندارد اختیار مدارس را باید بیشتر کنیم و از ظرفیت های بیرونی بیشتر در راستای تعالی آموزش و پرورش و دانش آموزان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید :

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 4405

ارسال نظر