وبا در این شهر ۲۰ نفر را مبتلا کرد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس آخرین آمار تاکنون نتیجه آزمایش ابتلا به بیماری وبا برای ۲۰ نفر در استان اصفهان مثبت بوده است.

وبا در این شهر ۲۰ نفر را مبتلا کرد

پژمان عقدک گفت: طبق آخرین آمار تا پنجشنبه هفته گذشته سی و یکم شهریورماه، نتیجه آزمایش‌های ابتلا به بیماری وبا برای ۲۰ نفر در استان مثبت بوده، اما این هفته تاکنون مورد جدید ابتلا به وبا گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه میکروب ویبریو کُلرا vibrion cholérique عامل ابتلا به بیماری وبا است، افزود: این میکروب از طریق آب آلوده یا میوه و سبزی شسته نشده یا شسته شده با آب آلوده، به بدن افراد وارد و آنان را به بیماری مبتلا می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: از زمان ورود عامل بیماری‌زا به بدن تا بروز نشانه‌ها به طور متوسط دو تا سه روز طول می‌کشد و با توجه به اینکه میکروب ویبریو داخل روده است با مدفوع دفع می‌شود و اگر دست‌ها به خوبی شسته نشود، آلودگی ایجاد می‌کند.

عقدک افزود: دفع مدفوع در صورت نبود فاضلاب مناسب، محیط را آلوده می‌کند، زیرا اساس این بیماری آب آلوده و مواد مدفوعی است که میکروب در آن‌ها وجود دارد.

وی توصیه کرد: در استفاده آب برای آشامیدن و شستشوی میوه و سبزی جات و تولید و توزیع یخ دقت شود که سالم باشد، اگر اطمینان نداشتند آب را بجوشانند، زیرا با جوشاندن آب، میکروب از بین می‌رود و خاصیت بیماری زایی را از دست می‌دهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: بیماری التور یا وبا یک بیماری فصلی است و فصل گرما که نیاز به آب افزایش می‌یابد مردم به هر علتی در استفاده آن کمتر دقت می‌کنند که این شرایط باعث بروز این بیماری می‌شود.

عقدک با بیان اینکه تقریباً هر سال تعدادی ابتلا به بیماری وبا داریم، ابراز کرد: برای مثال در سال ۱۳۹۶ نزدیک به ۸۰۰ مبتلا به این بیماری در کشور شناسایی شد در حالی که امسال تاکنون در مجموع شمار مبتلایان در کشور به ۵۸ نفر رسیده که ۲۰ مورد مربوط به استان اصفهان است.

 

منبع: صد آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 43977

ارسال نظر