خانم ها، خیلی زود از این مردان فاصله بگیرید!

با نشانه های مردان بی تعهد به یک رابطه پایدار و ازدواج آشنا شوید تا بتوانید به درستی رابطه خود را مدیریت کنید یا آن را پیش از وقوع مشکلات جدی ترک کنید. راه تشخیص ترس از تعهد در مردان را بخوانید.

خانم ها، خیلی زود از این مردان فاصله بگیرید!

با نشانه های مردان بی تعهد به یک رابطه پایدار و ازدواج آشنا شوید تا بتوانید به درستی رابطه خود را مدیریت کنید یا آن را پیش از وقوع مشکلات جدی ترک کنید. راه تشخیص ترس از تعهد در مردان را بخوانید.

اگر در رابطه ای هستید که در مورد هدف طرف مقابل خود از آن آشنایی اطمینان ندارید، می‌توانید با دانستن نشانه مردان بی تعهد در مورد ادامه یا قطع آن را رابطه بهتر تصمیم گیری کنید. در این مقاله  به برخی نشانه های مردان بی تعهد و مقایسه آن با مردانی که ترس از تعهد دارند پرداخته ایم. 

چگونه می توان فهمید که او مردی با مشکلات واقعی در موضوع تعهد است؟

مواردی که باید در صورت قرار ملاقات با مردی که آماده رابطه با شما نیست، از آنها اجتناب کنید.

چرا سردرگمی او در مورد احساسات و روابطش می تواند زندگی عاشقانه شما را بهم بریزد؟

علائم واضح این که یک پسر از تعهد می ترسد.

چگونه می توان تشخیص داد که آیا او واقعاً از تعهد ترس دارد؟

اگر پسری به شما گفت ‘او دارای مشکلات تعهد است‘ یا اگر به شما گفته است ‘او هنوز برای یک رابطه آماده نیست‘، باید توجه کنید زیرا ممکن است او به شما دروغ بگوید. نگاه کنید: تفاوت های کوچکی بین مردان وجود دارد که ترس واقعی از تعهد دارند و مردان که تظاهر به آن می کنند. متأسفانه، تشخیص پسران با اضطراب رابطه واقعی ممکن است دشوار باشد. تا زمانی که بیشتر با او آشنا نشدید، در مورد آن ها چیزی متوجه نمیشوید. 

آیا مطمئن هستید که او درباره مشکلات خود برای تعهد دروغ نمی‌گوید؟

علائم و نشانه های مختلفی وجود دارد که می توانید برای تشخیص مردانی استفاده کنید که هرگز به رابطه جدی متعهد نخواهند شد. با استفاده از این علائم هشدار دهنده، شما می توانید بررسی کنید که ترس او از تعهد "واقعی" است ، یا اینکه او در مورد آن دروغ می گوید.

احتمال اینکه پارتنر شما واقعاً از تعهد ترس داشته باشد بسیار کم است. (درصد مردان مبتلا به اضطراب آنچنان زیاد نیست). به عبارت دیگر: چندین علامت را با هم ببینید (به جای اینکه بلافاصله وحشت کنید زیرا 2 یا 3 ویژگی زیر با او مطابقت دارد). من همچنین توصیه می کنم دلایل ترس مردان از تعهد را بخوانید.

۱. از نشانه های مردان بی تعهد: وقتی از برخی محدود شدن‌ها صحبت می کنید، او واقعاً گیج می‌شود

مردی که به شما می گوید فوبیای تعهد دارد اما در واقع فقط آن را جبران می کند، سعی خواهد کرد به شما بگوید که هرگز نمی خواهد جدی شود. همیشه بهانه های برای این مسئله می‌تراشد مثل اینکه که آنها را جلوی آینه زیاد تمرین کرده است، چون واقعا چنین کرده است. او سعی خواهد کرد شما را متقاعد کند که چرا نمی‌خواهد با شما رابطه برقرار کند، که او به "وقت" بیشتری نیاز دارد. و او در مورد آنچه می خواهد به نتیجه نرسیده است. در واقع، به نظر می رسد او نسبت به کل شرایط کاملا گیج است.

مردی که در واقع مبتلا به "فوبیای تعهد" تشخیص داده شده است، اگر شروع به صحبت در مورد رابطه جدی با او کنید، تقریباً دچار حمله قلبی می شود. او نمی خواهد اعتراف کند که ترس از تعهد دارد. گرما و عشق منحصراً برای دوست دخترشان فراهم می شود. اما فقط در وقت مناسب. مردان نمی‌خواهند لطیف باشند. یا هر نوع آسیب پذیری را نشان دهند. آنها این را دوست ندارند. پسری که واقعاً از تعهد عاطفی می‌ترسد، آن را به دیگران نشان نخواهد داد. دلیلش این است که او به این موضوع افتخار نمی کند. این نشانه ضعف است.

۲. از نشانه های مردان بی تعهد: از صحبت درباره تعهد اجتناب می کند

وقتی این موضوع را با شما در میان می گذارد، مجبور می شود درباره احساسات خود صحبت کند. دیگر هیچ راه فراری از آن وجود ندارد. مردی که دارای مشکلات تعهد است سعی خواهد کرد تا جایی که می تواند از صحبت در مورد آن پرهیز کند و اگر در این باره از او سوال کنید، احتمالاً منکر خواهد شد. در هر صورت، او به این افتخار نخواهد کرد.

۳. از نشانه های مردان بی تعهد: او نمی تواند رفتار خود را توضیح دهد

مردانی که تظاهر به اضطراب در رابطه می‌کنند، همیشه می توانند رفتار خود را توضیح دهند. او به شما خواهد گفت که به راحتی آماده آن نیست و لیستی از دلایل عدم تمایل وی را ارائه می‌دهد. در طرف دیگر، مردی که فوبیای تعهد واقعی دارد، بدون اینکه حتی خود متوجه شود، ناخواسته به شما آسیب خواهد زد. او نمی تواند توضیح دهد که چرا چنین رفتاری دارد. او فقط می داند که این تنها راه مقابله با آن است.

۴. از نشانه های مردان بی تعهد: ترس از تعهد بخاطر تجربه مخرب

او در گذشته تجربیات منفی داشته است اضطراب رابطه به طور ناگهانی اتفاق نمی‌افتد. شما با آن متولد نشده اید و این برای بیشتر مردان اتفاق نمی افتد. نه این، فقط درصد کمی از مردان هستند که به دو دلیل به ترس از تعهد مبتلا می شوند:

یک تجربه آسیب زا در گذشته.

یک اختلال روانی.

"آسیب زا" ممکن است کمی جدی به نظر برسد اما مردی که با زنی که به او خیانت کرده بود رابطه داشت از قبل واجد شرایط این چنینی است. مثلا کسی که در شانزده سالگی دوست دختر پیدا کرده است. آنها مدتی با هم قرار گذاشتند. اما یک روز از یکی از دوستانش فهمید که آن دختر در تمام مدت حضورشان به او خیانت کرده است، قلبش هزار تکه شده. در نتیجه ، او از اینکه اجازه دهد زنان به او نزدیک شوند بسیار وحشت زده می‌شود و برای ده سال آینده، او نمی خواهد کاری با زنان داشته باشد. اکثر مردان چنین تجربه های وحشتناکی را ندارند. و اگر اینطور هم باشد، همه تحت تأثیر آن قرار نخواهند گرفت.

نوع دیگر: کسانی که مشکلات روحی جدی دارند به یک مرد که به طور مزمن افسرده است، یا یک پسر بسیار خودشیفته. ترس از تعهد کمی متفاوت است، اما نتیجه یکسان است: آنها تمایلی به برقراری رابطه جدی با یک زن ندارند، یا به راحتی قادر به این کار نیستند.

۵. از نشانه های مردان بی تعهد: او همیشه در مورد روابط دیگران نظر می دهد

اگر متوجه شدید که او همیشه در مورد روابط دیگران نظر می دهد، پس می دانید که او دیدگاه بسیار منفی نسبت به تعهد دارد. مردانی که از روابط دیگران بیزار هستند، خودشان آمادگی لازم برای برقراری رابطه را ندارند. بعضی از آقایان می خواهند رابطه بسیار خوبی با یک زن داشته باشند، اما با ساختار آن و آنچه که دلالت دارد، اختلاف نظر دارند و بعضی فقط از هر نوع دلبستگی عاطفی، و از هر آنچه همراه آن است متنفر هستند و فقط می خواهند به هر قیمتی از یک رابطه دوری کنند.

مردانی که فقط جنبه منفی رابطه را می بینند، می توانند ترس غیر منطقی از آن داشته باشند و ترس او باعث خواهد شد که به جای اینکه ببیند یک رابطه سالم واقعاً چقدر عالی، دوست داشتنی و راضی کننده است ، جنبه منفی یک رابطه متعهد را ببیند.

۶. از نشانه های مردان بی تعهد: او نمی تواند جنبه مثبت داشتن یک رابطه جدی را ببیند

بعضی از آدم ها دوست دارند نق بزنند. آنها در مورد داشتن یک دوست دختر منحصر به فرد  منفی (شخصی که بیش از حد و به طرز نامطلوبی بدبین تلقی می شود) هستند. اما وقتی واقعا به این مسئله می رسد، آنها می خواهند رابطه خوبی با یک زن داشته باشند - درست مثل بقیه. اگر کمی بیشتر در این باره از آنها بپرسید، می فهمید که آنها واقعاً تجربه های مثبت دوست یابی را در گذشته داشته اند و آنها می توانند جنبه مثبت رابطه داشتن با یک زن را ببینند.

اما برخی از مردان نیز هستند که نمی توانند این کار را انجام دهند. آنها قادر به دیدن جنبه مثبت آن نیستند یا آنها جنبه منفی را آنقدر بزرگ و عظیم می دانند که احساس می کنند نمی توانند از پس آن برآیند.

۷. از نشانه های مردان بی تعهد: او از آسیب پذیر بودن امتناع می ورزد

مردی که اضطراب رابطه دارد نمی خواهد آسیب پذیر باشد. به هر حال، او از باز کردن احساسات خود می ترسد، بنابراین سعی خواهد کرد که از هرگونه وابستگی عاطفی جلوگیری کند. یک راه برای طرد و دور کردن شما زمانی است که در تلاش برای نزدیک شدن به او هستید. زیرا برای او بسیار آسان‌تر است که هیچ احساسی به شما نشان ندهد، یا هرگز واقعاً به شما نگوید که چقدر شما را دوست دارد. اما توجه داشته باشید که این بسیار متفاوت از مردی است که هرگز عاشق کسی نشده است.

یا اگر پسری باشد که فقط در ابراز احساسات خود مشکل دارد. انجام این کار برای اکثر مردان دشوارتر از زنان است. بنابراین اگر با کسی مثل این شخص قرار می‌گذارید ، این بدان معنا نیست که او دارای مشکلات تعهد است. اما اگر متوجه شدید که مرد شما سخت تلاش می کند تا از "نزدیک شدن" با شما و نشان دادن احساسش به شما جلوگیری کند (و حتی ممکن است از آن بترسد)، پس الان دلیلش را میدانید.

۸. از نشانه های مردان بی تعهد: او دائما در رابطه شک و شبه (تردید) دارد 

شاید در یک لحظه بخواهد با شما به یک سفر عاشقانه برود، لحظه دیگر از رابطه مطمئن نیست. یک هفته او می خواهد با شما باشد، هفته دیگر سیگنال‌های متفاوتی به شما می دهد و حالا نظر خود را تغییر می‌دهد. تصمیم گیری برای او غیرممکن است، حداقل این همان چیزی است که به نظر می رسد. در واقع، این یک تلاش ناخودآگاهانه برای خراب کردن رابطه است. زیرا اگر او بتواند شما را در تردید نگه دارد و هرگز به شما اجازه ندهد که بدانید در کجا ایستاده اید، این رابطه هرگز نمی تواند به معنای یک رابطه جدی باشد. غیر ممکنه.

۹. از نشانه های مردان بی تعهد: او به شما این احساس را می دهد که بیش از حد به دنبال توجه هستید

یک مرد تعهد فوبیک شما را رد خواهد کرد زیرا نمی خواهد شما به او نزدیک شوید. این بسیار معمول است. زیرا به جای اینکه صادقانه در مورد ناتوانی خود در ابراز احساساتش بگوید، شما را مقصر این امر می داند. همانطور که در بالا ذکر کردم، او می‌تواند این کار را با مسخره کردن شما، در حالی که سعی می کنید به او نزدیک شوید، انجام دهد.

همچنین ممکن است او فقط در پی محبت عادی شما را "نیازمند توجه" بنامد یا به نوعی شما را به فکر بیندازد که فکر می کند برای شما خیلی خوب است. اما اشتباه نکنید، اگر این رفتار همراه با علائم دیگر در این مقاله رخ دهد، شما کسی نیستید که محتاج توجه است. به زبان ساده او مردی است از نظر احساسی قابلیت نزدیک شدن ندارد. 

۱۰. از نشانه های مردان بی وفا: او قبلا هرگز رابطه طولانی مدت نداشته است

مردی که فقط با زنان رابطه کوتاه  یا بسیار ناجور داشته است، به سادگی نمی خواهد روش خود را تغییر دهد. اگر متوجه شوید که مورد دوم است، پس باید توجه زیادی به در مورد این رابطه داشت. زیرا در این صورت او می تواند تنها به دنبال رابطه کوتاه باشد و با این نیت وارد رابطه شود. 

۱۱. از نشانه های مردان بی وفا: او خیلی بیشتر از شما وقتش را با دوستانش میگذراند

هر مردی به وقت گذراندن با دوستانش احتیاج دارد و نمی خواهد احساس کند که گیر افتاده است. در واقع، او می خواهد احساس کند که یک مرد مستقل و قدرتمند است، به همین دلیل است که گاهی اوقات لازم و بسیار مهم است که او را در غار اولیه خود تنها بگذارید. اما مردی که ترس از تعهد دارد به طور موثر تمام تلاش خود را می کند تا از گذراندن وقت با شما خودداری کند. او ترجیح می دهد در عوض با دوستانش بیرون برود.

۱۲. از نشانه های مردان بی تعهد: او در مورد شما به دیگران پز میدهد، اما در خلوت برای شما بدجنس است

ممکن است او در صحبت کردن در مورد شما با دیگران خوب باشد، اما وقتی فقط شما دو نفر در خانه هستید، سرد و دور می شود یا برای شما کاملا غیر صمیمی است. شاید او واقعاً شما را دوست داشته باشد، اما فقط نمی تواند از نظر عاطفی به شما نزدیک شود.

13. از نشانه های مردان غیر قابل اعتماد: او از "رسمی" کردن رابطه اجتناب می کند

آیا برای جلوگیری از این صحبت ها از حد خود خارج می شود؟ و شاید او همچنین پیشنهاد کرده است که دوستی با روابط و فواید (FWB) داشته باشید؟ این ممکن است به این دلیل باشد که او شما را خیلی دوست ندارد یا از نظر احساسی آزاد نیست.

در چنین موردی، مردی که دارای مشکلات تعهد است می‌خواهد با شما وقت بگذارند، اما وقتی همه چیز خیلی جدی شود، او عقب خواهد کشید. و هرگز واقعاً نخواهید فهمید که در کجای این رابطه قرار دارید. در صورتی که اینکه اگر او به تازگی از دوست دخترش جدا شده باشد، ممکن است هنوز احساساتی نسبت به او داشته باشد، و شاید به این خاطر باشد که هنوز برای یک رابطه آماده نیست.

سخن آخر

اگر به تازگی وارد رابطه ای شده‌اید که احساس می‌کند هر روز بر وابستگی شما به آن فرد افزوده می‌شود، باید از پایداری و سلامت این رابطه مطمئن بشوید. بسیاری از دختر خانم‌ها تجربه تلخ آشنایی با مردان غیر قابل اعتماد و بی وفا را دارند. اگر می‌خواهید در این دسته قرار نگیرید یا برای بار دیگر آن را تجربه نکنید، لازم است با نشانه‌های مردان بی تعهد آشنا شوید. در این مقاله لیست کاملی از این نشانه‌ها را ارائه شده است. 

منبع: سلام دنیا

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 43681

ارسال نظر