هشدار مدیریت بحران درباره سامانه بارشی جدید

بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، ریزش سنگ، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ها و محور‌های کوهستانی از تبعات فعالیت این سامانه خواهد بود.

هشدار مدیریت بحران درباره سامانه بارشی جدید

مدیریت بحران مازندران درباره احتمال جاری شدن سیلاب در مازندران هشدار داد.

اداره کل مدیریت بحران مازندران اعلام کرد: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران و هشدار سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص نفوذ سامانه بارشی از اوایل وقت یکشنبه مورخ ۳ مهر ۱۴۰۱ تا اواخر وقت دوشنبه ۴ مهرماه؛ شاهد وزش باد نسبتا شدید، رگبار باران، کاهش محسوس دما، پدیده مه و احتمال رعد و برق در استان به ویژه نیمه غربی خواهیم بود.

بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، ریزش سنگ، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ها و محور‌های کوهستانی از تبعات فعالیت این سامانه خواهد بود.

توصیه‌های مدیریت بحران مازندران به مردم و مسافران

۱- فرمانداران در اولین فرصت، نسبت به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها اقدام کنند.

۲- مسافران از تردد، تفرج و برپایی چادر و کمپ در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و فضا‌های باز جداً خودداری کنند.

۳- رانندگان هنگام تردد در محور‌های مواصلاتی استان به ویژه در هنگام شب و عبور از مناطق مرتفع و کوهستانی، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از ماموران پلیس راه و نیرو‌های راهداری با احتیاط کامل رانندگی کنند.

۴- کوهنوردان و گردشگران با توجه به پیش بینی وقوع صاعقه و رعد و برق و بارش‌های رگباری، از صعود به ارتفاعات و مناطق باز کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در دهانه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

۵- کشاورزان و شالیکاران در صورت امکان، نسبت به برداشت و دروی محصول شالی اقدام کنند.

۶- دامداران، دام‌های خود را به دور از بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها؛ فضا‌های باز، ارتفاعات و در مناطق امن نگهداری کنند.

۷- شهرداران استان نسبت به پاکسازی و لایروبی کانال‌ها و جوی‌های سطح شهر و نیز بازدید و تابلو‌ها و بیلبورد‌های تبلیغاتی و سازه‌های موقتی در سطح شهر‌ها اقدام لازم مبذول کنند.

۸- اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها و دهیاران با همکاری و همیاری اهالی نسبت به پاکسازی، بازگشایی نهر‌ها و دهانه پل‌های روستا‌ها و مناطق بالادست اقدام لازم را انجام دهند.

۹- از قایقرانی، شنا و انجام ورزش‌های آبی در هنگام مواج و طوفانی بودن دریا جداً خودداری شود.

۱۰- صاحبان واحد‌های پرورش ماهی واقع در حاشیه رودخانه‌ها، اقدامات و تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از بروز خسارت احتمالی را به عمل آورند.

۱۱- به همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی توصیه می‌شود ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی همچون گذشته را داشته باشند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 43452

ارسال نظر