ساعت تدریس بازنشستگان افزایش می‌یابد

یوسف نوری درباره استفاده از معلمان حق‌التدریس عنوان کرد: هرسال کمبود معلم داریم، ظرفیت خالی معمولاً با حق‌التدریس یا اضافه تدریس شاغلان و بازنشستگان جبران می‌شود.

ساعت تدریس بازنشستگان افزایش می‌یابد

یوسف نوری با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر اظهار کرد: برنامه‌های بازگشایی مدارس را در قالب پروژه‌ مهر از ابتدای سال شروع کردیم و کارها را در ۶ کارگروه پیش بردیم که مهم‌ترین آن کارگروه تأمین نیروی انسانی بود.

وی افزود: سال گذشته ۷۲ هزار بازنشسته و سال ۹۹ حدود ۴۵ هزار نفر بازنشسته داشتیم و امسال هم تعداد زیادی بازنشسته داریم. جایگزینی این تعداد بازنشستگان با ۳۵ هزار نیروی استخدامی ماده جدید، تبدیل وضعیت و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه فرهنگیان و خروجی‌های دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی انجام شد.

تعدادی از دانش آموزان ثبت‌نام نکرده‌اند

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تاکنون با احتساب بزرگسالان، حدود ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و تعدادی هم هنوز ثبت‌نام نشده‌اند برخی تأخیرها به دلیل دو سال تعطیلی ناشی از کرونا است و برآورد می‌کنیم ۱۶ میلیون دانش‌آموز واجب‌التعلیم از پایه اول تا پایه دوازدهم داشته باشیم.

وی بیان کرد: ۱.۵ میلیون نفر در دوره پیش‌دبستانی دو  ثبت‌نام کرده‌اند و ۹۴ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان داریم که با احتساب دانشجویان شهید رجایی به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد. همچنین بیش از دو هزار عضو هیئت‌علمی دانشگاه داریم.

وزیر آموزش‌وپرورش درباره ساعت کاری معلمان گفت: ساعت کاری معلمان دوره ابتدایی پنج روز است و افرادی که بیش از ۲۰ سال سابقه دارند چهار ساعت از ساعت کارشان کم می‌شود.

ساعت تدریس بازنشستگان افزایش می‌یابد  

وی درباره استفاده از معلمان حق‌التدریس عنوان کرد: هرسال کمبود معلم داریم، ظرفیت خالی معمولاً با حق‌التدریس یا اضافه تدریس شاغلان و بازنشستگان جبران می‌شود. چون میزان اضافه تدریس بازنشستگان بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، یک‌سوم ساعات بود و در دوره ابتدایی یک سوم ساعت کار معلم، هشت ساعت می‌شود، اگر بخواهیم بین سه معلم تقسیم کنیم، دانش‌آموز ابتدایی با معلم واحد ارتباط نمی‌گیرد بنابراین پیشنهاد شد که ساعت تدریس بازنشستگان یک سوم درنظر گرفته نشود و کامل باشد که در مرحله اجراست.

 

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 43392

ارسال نظر