شرایط اعطای مرخصی به سارقان

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: سارقان زندانی در خراسان جنوبی هنگام مرخصی باید اسامی آنها به پلیس همان شهرستان اعلام شود.

شرایط اعطای مرخصی به سارقان

حجت‌الاسلام علی موحدی راد، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: سارقان زندانی در خراسان جنوبی هنگام مرخصی باید اسامی آنها به پلیس همان شهرستان اعلام شود.

به گزارش عرشه آنلاین، صبح دوشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: از سال گذشته تا به امروز نیروی انتظامی ۲۳ شهید تقدیم نظام کرده است ولی متأسفانه در فضای مجازی بازخوردی نداشته است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم فعلی ساماندهی سرویس مدارس است، ادامه داد: گاه در یک وسیله نقلیه که باید چهار نفر از آن استفاده کنند، هفت- هشت دانش‌آموز را سوار آن می‌کنند که از نظر ایمنی بسیار خطرناک است.

ضرورت استاندار سازی سیستم گرمایشی مدارس

موحدی راد با اشاره به شروع فصل سرد بیان کرد: با توجه به این موضوع استاندارد سازی وسایل گرمایشی و نصب ایمن آن در مدارس از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

وی اظهار کرد: در حوزه کاهش سرقت‌ها و تصادفات بهترین فرهنگ سازی از طریق مساجد، خطبه‌های نماز جمعه و رسانه‌ها است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه طبق فتوای امام (ره) تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی حرام شرعی است، گفت: علت این موضوع در اهمیت جان انسان‌ها است.

موحدی راد با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد نیز در این زمینه می‌توانند فرهنگ سازی کنند، ادامه داد: اگر بیندیشیم که تخلفات رانندگی خلاف شرع است بی شک مراعات بیشتری خواهیم کرد.

وی گفت: کارشناسان تصادفات اگر در بررسی‌ها دریافتند که مثلاً در حادثه‌ای اداره برق به واسطه کاهش روشنایی معبر مقصر است، سهم تقصیر اداره مربوط را نیز در نظر بگیرند.

احداث ایستگاه‌های استراحت در جاده‌های خراسان جنوبی

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای کاهش تصادفات حتماً ایستگاه‌هایی برای استراحت رانندگان در مسیرهای مواصلاتی خراسان جنوبی در نظر گرفته شود.

موحدی راد با تأکید بر آموزش همگانی در راستای کاهش تصادفات افزود: استفاده از ظرفیت مدارس و فضای مجازی نیز در این زمینه تأثیرگذار است.

وی گفت: به همه قضات و مراکز قضائی خراسان جنوبی اعلام می‌کنم سارقان زندانی در استان هنگام مرخصی باید اسامی آنها به پلیس همان شهرستان اعلام شود.

شرایط مرخصی سارقان زندانی

رئیس کل دادگستری خراسان با اشاره به ممنوعیت مرخصی به سارقان در شرایط خاص و ویژه چون تعطیلات گفت: خریداران ضایعات باید شناسنامه دار شوند.

موحدی راد بیان کرد: اگر خریداران ضایعات مجوز ندارند باید جلوی فعالیت آنان گرفته شود.

وی با اشاره به بی مبالاتی مردم در حفظ اموال و دارایی‌ها ادامه داد: شهرداری‌ها در مورد ساختمان‌هایی که پارکینگ ندارد تا حد امکان حکم به جریمه ندهند و ملزم به ساخت پارکینگ کنند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 42586

ارسال نظر