شبکه سازمان‌یافته شاهدان دروغین منهدم شد

این افراد یک گروه ۸۰ نفره را سازماندهی کرده بودند که با حضور در دادگاه‌ها و دادسراهای سراسر استان، در ازای دریافت پول به نفع یکی از طرفین دعوی، شهادت دروغ می‌دادند.

شبکه سازمان‌یافته شاهدان دروغین منهدم شد

حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: با هوشیاری حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان، یک گروه گسترده سازمان یافته از شاهدان دروغین در گنبدکاووس شناسایی و متلاشی شد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: اعضای اصلی این گروه، پنج نفر بوده که چهار نفر دستگیر و یک نفر تحت تعقیب است.

آسیابی ادامه داد: این افراد یک گروه ۸۰ نفره را سازماندهی کرده بودند که با حضور در دادگاه‌ها و دادسراهای سراسر استان، در ازای دریافت پول به نفع یکی از طرفین دعوی، شهادت دروغ می‌دادند.

وی گفت: این باند سازمان یافته زمانی لو رفت که کارشناسان حفاظت و اطلاعات استان در رصد راهروی دادگستری و محوطه بیرونی دادگستری گنبدکاووس به رفت و آمد چند نفر که به عنوان شاهد در یکی از پرونده‌ها حاضر شده بودند، مشکوک شدند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: بررسی‌های بیشتر، کارشناسان حفاظت استان را به این گروه سازماندهی شده رساند که بسته به نوع پرونده‌ها تا ۱۲۰ میلیون تومان پول می‌گرفتند و شهادت دروغ می‌دادند.

وی گفت: یکی از سردسته‌های این گروه هم با این ادعا که در دادگستری نفوذ دارد، پول بیشتری از طرفین پرونده می‌گرفت.

آسیابی بیان کرد: پرونده متهمان در شعبه سوم بازپرسی دادسرای گنبدکاووس در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری گلستان از اقدامات ویژه حفاظت و اطلاعات دادگستری استان برای برخورد با کارچاق کن‌ها و شاهدان دروغ هم در استان خبر داد و گفت: برای تسهیل در شناسایی این متخلفان، نیروهای ویژه حفاظت و اطلاعات در همه حوزه‌های قضایی استان مستقر می‌شوند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 42488

ارسال نظر