آقایان مراقب باشند؛ بی توجهی به زنان عواقب اش این است...

بی توجهی مرد به زن ، هر خانمی را چه از لحاظ عاطفی و چه از لحاظ روانی با مشکل مواجه می‌کند. آنچه که کیفیت زندگی و رضایت زوج ها را تعیین می کند، مفهوم ارتباط در میان آن‌هاست.

آقایان مراقب باشند؛ بی توجهی به زنان عواقب اش  این است...

بی توجهی مرد به زن ، هر خانمی را چه از لحاظ عاطفی و چه از لحاظ روانی با مشکل مواجه می‌کند. آنچه که کیفیت زندگی و رضایت زوج ها را تعیین می کند، مفهوم ارتباط در میان آن‌هاست.

به گزارش عرشه آنلاین، اگر این ارتباط سالم و صمیمانه باشد در رشد فردی و اجتماعی زن و مرد بسیار تاثیرگذار خواهد بود. به علاوه سطح سلامت روان شما تحت تاثیر رابطه با همسرتان می‌تواند به میزان زیادی ارتقا پیدا کند. رابطه زن و مرد مانند گلی در گلدان نیاز به مراقبت و توجه دارد، این گل که تمثیلی از رابطه مرد و زن است (نه خود شخص آنها) نیاز به توجه از طرف مردان نیز دارد. غافل شدن از این گل موجب آسیب به زن و همچنین خود مرد می‌شود. پس هر کدام از زوجین به نوبه خود موظف‌اند تا علل فاصله‌ها رو بررسی و راهی برای رفع آن پیدا کنند. با کمک گرفتن از مشاوره خانواده میتوانید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و نحوه درست رفتار کردن را بیاموزید.

علت بی توجهی مرد به زن

اگر شما دائما از این موضوع شاکی هستید که همسرتان به شما توجه کافی ندارد، با آگاهی از علت رفتارهای او می توانید چرایی آن را بفهمید و در بهتر کنار آمدن شما با این موضوع کمک کننده است. 

در ادامه به برخی از این علل اشاره خواهیم کرد.

بی توجهی مرد به زن ابزاری برای تنبیه

بسیاری از زوجین وقتی دچار اختلاف نظر و یا تعارضی می شوند نمی توانند گفت‌و‌گوی اثربخشی با یکدیگر برقرار کنند. آن‌ها به جای حل کردن کردن مشکلات از راه صحبت و مذاکره تلاش می کنند تا با رفتار سرد خود نشان دهند که از وضعیت موجود ناراضی هستند.

در حالیکه این رفتار به شدت به رابطه زوجین به خصوص زنان آسیب می زند. چرا که زنان در بیشتر موارد علاقه بیشتری به گفت‌و گو دارند. یک گفت‌وگوی ساده اما صمیمانه بسیاری از نیازهای عاطفی زنان را برطرف می کند. بی توجهی مرد به زن تنها منجر به ایجاد مشکلاتی همچون نگرانی و افسردگی می‌شود. 

بی توجهی، تعبیری که زنان به اشتباه برداشت می‌کنند

این مهم است که بدانید لزوما رفتاری که شما از آن به عنوان بی توجهی یاد می کنید از جانب همسرشما همان معنا را ندارد. برای مثال مشکلات و درگیری‌های اقتصادی و اجتماعی باعث نگرانی و کلافگی در بسیاری از مردان می شود. اما نکته این جاست که بدانید مردان و زنان به شیوه های یکسانی نگرانی‌های خود را بروز نمی دهند. بسیاری از زنان با نگرانی ها و اضطراب خود به شیوه‌ای کاملا متفاوت از مردان برخورد می کنند. 

هنگامی که زنان دچار این مشکلات می‌شوند نگرانی ها و افکار منفی خود را به رشته کلام درمی آورند و در واقع آن را با دیگران در میان می گذارند این امر به کاهش اضطراب در آن‌ها بسیار کمک می‌کند. در حالیکه مردان کمتر از زنان از این راهبرد استفاده می کنند. آن‌ها کمتر می توانند در مورد موضوعات نگران کننده صحبت کنند. این درون ریزی فشارها و مشکلات می تواند به رفتارهایی آسیب زا نظیر کشیدن سیگار، افزایش پرخاشگری و .. بیانجامد. کم حرفی و گوشه گیری مردان نیز می تواند از جمله مشکلاتی باشد که درجریان درون ریزی مشکلات و فشارهای محیطی برای آن ها اتفاق می افتد. در حالیکه این رفتارهای آن ها از سوی زنان تحت عنوان بی توجهی برداشت شده و منجر به آزردگی خانم‌ها می شود. لازم است که زوجین با درک متقابل نیازهای یکدیگر، در رفع این سوءبرداشت‌ها گام بردارند. 

نبود صمیمیت در رابطه علتی برای بی توجهی مرد به زن

یکی از بخش های مهم یک ارتباط سالم وجود صمیمیت میان افراد است. صمیمیت به این معناست که شما بتوانید رابطه دوستانه ای با همسر خود برقرار کنید. در مورد مشکلات خود بدون ترس از قضاوت، با یکدیگر وارد گفت و گو شوید و اوقات مشترک لذت بخشی را در کنار یکدیگر تجربه کنید.

روابط زناشویی

بسیاری از زوجین در برقراری رابطه صمیمانه دچار مشکل هستند. یکی از موانع بر سر راه این موضوع نداشتن درک و شناخت عمیق از سلایق وعلایق یکدیگر است. بسیاری از زنان و مردان تلاشی برای این که علایق مشترکی پیدا کنند انجام نمی دهد. بسیاری از زنان اصلا به این موضوع اهمیت نمی دهند که ممکن است خیلی از مسائلی که ساعت‌ها برای آن وقت می‌گذارند اصلا برای مردان جذاب نباشد. به جای شکایت دائمی در این موقعیت‌ها از بی توجهی همسر، می توان تلاش کرد تا علایق مشترکی را پیدا کنید و ساعاتی را که با یکدیگر می‌گذرانید بیشتر به بحث در مورد مسائلی اختصاص دهید که برای هردوی شما جذاب باشد وهردوی شما را مشتاقانه در آن گفت‌وگو درگیر کند.

عواقب و پیامدهای بی توجهی مرد به زن

همان گونه که ذکر شد نبود تفاهمات، زمینه ها وعلایق مشترک، فقدان صمیمیت و مشکلات اقتصادی-اجتماعی منجر به رفتار سرد مردان در ارتباط با همسر می شود. این رفتارها در دراز مدت می تواند عواقب بسیار خسارت باری برای زندگی مشترک زوجین داشته باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

کمبودهای عاطفی و خیانت در زنان

در بررسی رفتارهای خیانت آمیز که از طرف زنان اتفاق می افتد اکثرا بی توجهی و کمبودهای عاطفی را به عنوان عامل اصلی تاثیرگذار بر این موضوع مطرح می کنند. گاهی وقت ها یک درد‌ودل ساده، یک گفت‌وگوی صمیمانه می تواند دوام و پایداری زندگی شما را تضمین کند. این مسئله بسیار اهمیت دارد که بدانید بسیاری از خیانت ها از یک دردودل یا دریافت توجهات کوچک از جانب شخص سوم آغاز می شود. درواقع خلا عاطفی مشکل بسیار بزرگی است که می تواند رابطه زناشویی شما را به شدت تحت تاثیر آسیب‌های اجتماعی قرار دهد.

کاهش کیفیت فرزندپروری 

یک مادر هنگامی که نتواند در وهله اول ارتباط عمیق و سالمی با همسر خود برقرار کند، احتمال اینکه در فرزندپروری خود نیز دچار مشکل و چالش های زیادی شود در او افزایش می یابد. در حقیقت بسیاری از زنان آن توجه دریافت نشده از همسر را مدام از فرزندان خود طلب می کنند. این مسئله منجر به محبت و محافظت کنندگی های افراطی از جانب این مادران می شود که مسلما آثار بسیار مخربی بر فرزندان نیز خواهد داشت.

فرزندان این مادران با احتمال بیشتری با مشکلاتی نظیر وابستگی بیش از حد به مادران، ناتوانی در شکل دادن هویت مستقل، احساس خشم و گسست عاطفی نسبت به پدر مواجه می شوند.

افسردگی 

هنگامی که زنان از جانب مردان توجه کافی دریافت نمی‌کنند دائما خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. آن ها ممکن است که مدام به این فکر کنند که زیبا یا دوست داشتنی نیستند. اگر زنانی که با این مسئله مواجه می شوند حساسیت بالایی نسبت به طرد داشته باشند یا تصویری که از خود در ذهن دارند، به شدت تحت تاثیر مورد پسند واقع شدن توسط همسر قرار داشته باشد، با دیدن بی‌توجهی از جانب همسر به احتمال بیشتری دچار افسردگی می شوند.

با توجه به همه مسائلی که گفته شد و اهمیت داشتن ارتباط سالم بین زوجین، اگر شما در این زمینه با سوال یا چالش هایی مواجه شده‌اید بهتر است هرچه زودتر برای رفع مشکلات خود اقدامی انجام دهید. کمک گرفتن از زوج درمانگرها تاثیر بسیار زیادی در بهبودی ارتباط شما و همسرتان خواهد داشت.

منبع: هنر زندگی

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 41718

ارسال نظر