جزئیات تلف شدن مرموز دام‌ها در سی‌سخت

محیط زیست استان تمامی اقدامات قانونی لازم برای کمک و جبران بخشی از خسارت به دامدار را انجام خواهد داد و کارشناسان حیات وحش، ضمن معاینه دقیق لاشه‌های بز و میش تلف شده، موضوع را برای اقدامات بعدی به منظور جبران بخشی از خسارت و کمک به این دامدار، مکتوب گزارش دهند.

جزئیات تلف شدن مرموز دام‌ها در سی‌سخت

مدیر روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلف شدن دو راس دام دراثر حمله یک حیوان در سی‌سخت در حال بررسی بوده و احتمال حمله پلنگ به این دام‌ها بررسی می‌شود.

هادی سینایی در جمع خبرنگاران افزود: پلنگ در هنگام شکار اغلب به یک طعمه حمله می‌کند و پس از شکار آن را با خود می‌برد.

وی با بیان اینکه گرگ و سگ‌های ولگرد در چند شکاری حریص هستند، گفت: یک رأس بز و یک رأس میش یک دامدار در روستای دهنوی سی‌سخت بر اثر حمله یک حیوان، تلف شده و نحوه تلف شدن و مکان آن نیاز به بررسی لاشه‌ها دارد.

سینایی تصریح کرد: پلنگ جانوری است که هنگام حمله اغلب تک طعمه بوده و فقط به یک طعمه حمله می‌کند و به یک طعمه راضی است و نکته مهم‌تر آن است که پس از موفقیت در حمله، طعمه شکار شده را برداشته و به جای امن می‌برد اما گرگ و سگ‌های ولگرد به دلیل حرص و طعمه‌ی که دارند هنگام حمله به یک طعمه قانع نیستند و اغلب به دنبال افزایش تعداد طعمه‌های دیگر هستند و به همین دلیل، در هنگام حمله گرگ و سگ‌های ولگرد، تعداد تلفات بالاست.

وی یادآور شد: پلنگ در جاهایی که احساس خطر کند فقط شب‌ها و با احتیاط ظاهر می‌شود و پس از گذشت دو هفته هنوز پلنگ محدوده باغات انگور بندان سی سخت علی رغم استفاده از طعمه، دوربین‌های دید در شب و سایل سمعی و بصری مناسب، دیده نشده است.

سینایی افزود: محیط زیست استان تمامی اقدامات قانونی لازم برای کمک و جبران بخشی از خسارت به دامدار را انجام خواهد داد و کارشناسان حیات وحش، ضمن معاینه دقیق لاشه‌های بز و میش تلف شده، موضوع را برای اقدامات بعدی به منظور جبران بخشی از خسارت و کمک به این دامدار، مکتوب گزارش دهند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 41403

ارسال نظر