تجمع معلمان شاغل و بازنشسته برای رتبه بندی و همسان سازی + عکس

معلمان در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی و دیگر مطالبات رسیدگی نشده خود، دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیت و تدریس خودداری کرده‌اند.

 تجمع معلمان شاغل و بازنشسته برای رتبه بندی و همسان سازی + عکس

 امروز تجمع اعتراضی معلمان  در شهر های مختلف برگزار شد.امروز دوشنبه ۲۲ آذرماه فرهنگیان نقاط مختلف خوزستان در ادامه اعتراضات سراسری معلمان مقابل اداره آموزش و پرورش شهر و شهرستان‌های خود تجمع کردند. خواسته این فرهنگیان همسان سازی حقوق و اجرای طرح رتبه بندی مطابق با ۸۰ درصد حقوق هیأت علمی دانشگاه‌ها است. 

قرار است تجمع معلمان دو روزه باشد و این اعتصاب به دعوت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران شروع شده است. این تجمع و اعتصاب سومین اقدام اعتراضی گسترده معلمان معترض در یک ماه گذشته است.

اعتصاب معلمان

معلمان معترض که از عدم تحقق وعده‌های دولت و مجلس و افزایش مشکلات معیشتی خود ناراضی هستند، از شرکت در کلاس‌های درس خودداری کرده و کلاس‌های مجازی آموزش را هم که در قالب طرح شاد اجرا می‌شود تعطیل کرده‌اند.

روز ۲۰ آبان امسال نیز معلمان معترض در حدود ۵۰ شهر ایران تجمع کردند. معلمان ایرانی همچنین روز پنج‌شنبه ۱۱ آذر بار دیگر در بیش از ۶۰ شهر دست به تجمع زدند.شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در بیانیه خود تاکید کرده است که دولت می‌خواهد با اختصاص بودجه «۱۲.۵ هزار میلیارد تومان» طرح رتبه‌بندی معلمان را «سرهم‌بندی» کند و گفته است دولت و مجلس «اجرای کامل طرح همسان‌سازی بازنشستگان مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری را به محاق برده‌اند».

بر اساس فصل ششم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در سال ۱۳۹۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، حقوق معلمان باید بر اساس سطح کیفی آن‌ها مشخص شود، ولی این طرح تاکنون اجرا نشده است.

در صورت تصویب و اجرای طرح رتبه‌بندی، پایه حقوق و مزایای معلمان به دست‌کم ۸۰ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها خواهد رسید که با آن‌ها هم‌رتبه و هم‌سابقه هستند.

این در حالی است که با وجود تصویب کلیات طرح رتبه‌بندی، حدود پنج ماه است که جزئیات آن در صحن علنی مجلس بررسی نشده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان گفته است در صورت بی‌توجهی به مطالبات و تجمعات معلمان، در آینده تجمعات اعتراضی گسترده‌ای هم مقابل مجلس و ادارات آموزش و پرورش برگزار خواهد کرد./ گسترش نیوز

معلمان مطالبات خود را مشق کردند/ در تجمع معلمان شاغل و بازنشسته در مقابل ادارات آموزش‌وپرورش برای رتبه بندی و همسان سازی چه گذشت 

معلمان در استان‌های مختلف با حضور مقابل ادارات آموزش‌وپرورش خواستار پیگیری مطالبات صنفی خود ازجمله اجرای طرح رتبه‌بندی شدند؛ موضوعی که دولت و مجلس روی آن اتفاق‌نظر دارند.

امروز دوشنبه ۲۲ آذرماه برخی استان‌های کشورمان شاهد حضور معلمان شاغل و بازنشسته در مقابل ادارات آموزش‌وپرورش و درخواست برای پیگیری و بررسی مشکلات و مسائل صنفی‌شان بودند.

آن‌ها در سخنانی ضمن طرح مسائل کاری خود خواستار اجرای «نظام رتبه‌بندی» بودند، همچنین برخی فرهنگیان بازنشسته هم بر لزوم همسان‌سازی حقوق دریافتی و پرداخت مطالباتشان تأکید کردند.

معلمان مطالبات خود را مشق کردند/ اجماع دولت و مجلس روی رتبه‌بندی

گزارش خبرنگاران مهر از استان‌های مختلف ازجمله لرستان، اصفهان، کرمانشاه، قزوین، زنجان، مازندران و … حکایت از تجمع‌های صنفی آرام در مقابل ادارات آموزش‌وپرورش دارد.

 

نماینده مجلس: باید خیال معلمان از بابت مسائل مالی راحت باشد

علیرضا پاک‌فطرت نماینده مجلس با اشاره به طرح همسان‌سازی حقوق معلمان گفت: دولت باید به ازای راندمان کار و نه به ازای گذر زمان و تعیین وقت به معلمان حقوق بپردازد.


بیشتر بخوانید :واکنش نماینده همدان به تجمعات معلمان در اعتراض به اجرا نشدن رتبه بندی: برخی شعار ساختارشکنانه می‌دهند


وی ضمن تأکید بر حفظ شأن و جایگاه معلمان تصریح کرد: معلمان نخبه‌ای هستند که با یک ساعت حضور در کلاس درس فعالیت ۸ ساعت درسی را به‌خوبی انجام می‌دهند، پس نمی‌شود که حقوق معلمان را یکسان دید و پرداخت کرد.

این نماینده مجلس متذکر شد: پرداخت حقوق معلمان همچون حقوق هیئت‌علمی دانشگاه‌ها پیشنهاد خوبی است اما می‌طلبد که معلمان هم همچون اساتید و هیئت‌علمی دانشگاه‌ها بامطالعه مستمر در همه حوزه‌ها به تولید علم و رساندن دانش آموزان به مراحل بالا در تعلیم و تربیت نقش شایانی داشته باشند.

معلمان مطالبات خود را مشق کردند/ اجماع دولت و مجلس روی رتبه‌بندی

این نماینده مجلس معتقد است که باید خیال معلمان از بابت مسائل مالی راحت باشد تا دغدغه‌های روزمره زندگی باعث بی‌انگیزگی آنان در تعلیم و تربیت نشود.

وی تأکید کرد: طرح همسان‌سازی حقوق معلمان چندین بار به مجلس ارجاع داده‌شده است و قرار است که به‌زودی پیشنهاد ۸۰ درصد حقوق هیئت‌علمی این دسته از افراد در صحن علنی مجلس موردبحث بررسی قرار گیرد.پاک‌فطرت دغدغه مجلس در این طرح را حفظ شأن و جایگاه معلمان عنوان کرد و گفت: حرف‌وحدیث‌ها در مجلس در این رابطه بر این است که نباید ارزش حرفه معلمی را با پرداختی‌ها پایین بیاید.

به گفته وی جایگاه معلمی از پزشکی و مهندسی و حقوق‌دان نیز به‌مراتب بالاتر است چراکه همین معلم است که با تعلیم و تربیت خود پزشکان، مهندسان و سیاستمداران و حقوق‌دانان را به جامعه تحویل می‌دهد.

‌وزیر آموزش‌وپرورش: به‌محض ابلاغ، رتبه‌بندی معلمان را عملیاتی می‌کنیم

این اظهارات نمایندگان مجلس و رئیس دولت در حالی است که پیش‌ازاین وزیر آموزش‌وپرورش، تعامل مجلس و دولت را موجب هم‌افزایی مورد انتظار قوای کشور دانست و درباره «لایحه رتبه‌بندی معلمان»، گفت: به‌محض ابلاغ، این لایحه را عملیاتی می‌کنیم.

معلمان مطالبات خود را مشق کردند/ اجماع دولت و مجلس روی رتبه‌بندی

یوسف نوری درباره اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان که مطالبه اصلی جامعه فرهنگیان در این روزها است، گفت: این لایحه در دستور کار مجلس قرار دارد.

به‌هرروی به نظر می‌رسد اتفاق‌نظر بین دولتمردان و مجلسی‌ها برای رفع دغدغه‌های معلمان وجود دارد و باید منتظر ماند و دید با بررسی موضوع رتبه‌بندی در مجلس این مطالبه چه زمانی رنگ عمل به خود خواهد گرفت.

 

بیشتر بخوانید :برنامه دولت برای اجرای رتبه بندی معلمان | توان پرداخت پاداش معلمان بازنشسته را ندارند، چه برسد به رتبه‌ بندی!

دیگر رسانه ها

کدخبر: 4100

  • ناشناس

    چرا پاداش بازنشستگان کرمان واریز نمیشه

  • ح رجائی

    مهمتر از بالا رفتن از خط فقر برای همه کارگران کارمندان و ملت ایران رفع تبعیض و اجرای عدالت اجتماعی است که همه احساس کنند قانون عادلانه و محافظ قدرتمند و قاطع از قانون عادلانه وجود داره و زحمات افراد به هدر نمیره
    به عنوان یک فرهنگی بازنشسته که 31 سال متعهدانه و دلسوزانه برای آینده سازان کشور زحمت کشیدم و دوره های فوق دیپلم لیسانس و فوق لیسانس رو در رشته های متفاوت گذراندم و هیچ شغل دیگری نداشتم و دائم در حال مطالعه و به روز کردن خود و امتحان و تصحیح اوراق و ارتقای علمی و اخلاقی دانش آموزان خود بودم انتظار دارم حقوقم ضایع نشود و ضمن این که همیشه اعتقاد داشته ام معلمی مهمترین شغل جامعه است که باید بهترین و متعهدترین افراد جذب آن بشن و از نظر مالی هم دغدغه نداشته باشند خواهشمندم به همسان‌سازی و دفاع از حقوق موسفیدان و پیشکسوتان هم باشید و کاری کنید که همه اقشار چه کارگر چه کارمند در بخش خصوصی یا دولتی احساس کنند جامعه دنبال عدالت اجتماعی است و اتحاد و همبستگی بین ملت غیور و عزتمند ایران هست و عدالت خواهی و انسانیت هیچگاه جایگزین خود خواهی و زیاده طلبی نخواهد بود
    در عدالت تساوی مبنا نیست هر کس به نسبت تخصص سختی کار مدرک مهارت اهمیت ساعت کار میزان خدمت و معیارهای مدیریت منابع انسانی و علمی حقوق و مزایا خواهد داشت که عین عدالت و زیربنای احساس آرامش و کار و تلاش در جامعه خواهد بود

ارسال نظر