خطر در کمین دانش‌آموزان| چند درصد از دانش‌آموزان واکسن دریافت کردند؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: قریب به 80 درصد دانش آموزان بالای 12 سال دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

خطر در کمین دانش‌آموزان| چند درصد از دانش‌آموزان واکسن دریافت کردند؟

دکتر سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: قریب به ۸۰ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش عرشه آنلاین، وی با حضور در برنامه رادیویی بی تعارف طی سخنانی به تمهیدات اندیشیده شده و در حال اجرا جهت جلوگیری از ایجاد موج جدید کرونا ویروس با توجه به قرار داشتن در ایام اربعین حسینی اظهار داشت:غربالگری و تست زوار از مرزهای ایران و عراق به صورت لحظه‌ای اطلاع‌رسانی می‌شود؛ همچنین برنامه‌های آموزشی متعددی برای زائرین داشته ایم تا همگی بتوانند به سلامتی به شهرهای خود برگردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه به موضوع واکسیناسیون دانش آموزان و تمهیدات اندیشیده شده با توجه به بازگشایی مدارس ابراز کرد: آموزش حضوری دانش آموزان جزو مصوبات ستاد ملی کرونا است؛ لذا انجام واکسیناسیون این قشر از جامعه بایستی با جدیت دنبال شود.

به گفته دکتر محبی یکی از محیط‌ها و مکان‌هایی که برایمان نگران کننده است انجام ندادن واکسیناسیون و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی به شکل مطلوب در مدارس است که سبب انتقال بیماری به خانواده‌ها از سوی دانش آموزان می‌شود.

وی بر لزوم جدیت و اهتمام آموزش و پرورش در رعایت پروتکل‌ها تأکید و تصریح کرد: مدارس باید در بازه زمانی بازگشایی مدارس مجهز به تهویه مکانیکی شوند چراکه انجام این کار هم ازایجاد اخلال در آموزش جلوگیری و هم ایجاد کننده ایمنی برای دانش آموزان درجلوگیری از انتشار ویروس کرونا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم انجام واکسیناسیون دانش آموزان برای گروه سنی پنج سال به بالا را مورد توجه قرار داد و گفت: قریب به ۸۰ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال دوز اول کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گفته محبی بیش از ۱۹۰ مرکز و نقطه در سطح شهر در حال تزریق واکسن هستند و خواسته معاونت بهداشت جهت تامین سلامت جامعه اجباری بودن تزریق واکسن است اما این مسئله به صورت اجباری نیست.

وی با بیان اینکه با توجه به ارتباط تنگاتنگ دانش آموزان با خانواده و جامعه باید سلامت دانش آموزان را آموزش و پرورش فراهم کند، ابراز کرد: توصیه به برگزاری کلاس‌ها در فضای باز و فاصله فیزیکی یک و نیم متر شده اما این موضوع در عمل امکان پذیر نیست؛ به همین دلیل موضوع تهویه مدارس جدی بوده و یکی از انتظارات ما برای داشتن فضای سالم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

دکتر محبی در پایان تأکید کرد: نیاز به شست‌وشوی مرتب دستان دانش آموزان در مدارس را داریم؛ لذا توصیه اکید ما این است که حتما محلول‌های ضدعفونی در کیف دانش آموزان قرار گیرد؛ همچنین گندزدایی محیطی مدارس قبل از بازگشایی از دیگر نکات مهمی است که بایستی تلاش کنیم به این مهم دست یابیم./ بهداشت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 41229

ارسال نظر