اجساد زائران ایرانی قابل شناسایی نیست

در سانحه آتش‌سوزی جاده کوت مهران به دلیل سوختگی، هویت افراد مشخص نیست. از آنجا که به دلیل سوختگی هویت‌شان مشخص نشده است، نمی‌توان گفت دقیقا چه کسانی‌اند، با این حال، براساس شواهد به نظر می‌رسد که از هموطنان ما هستند.

اجساد زائران ایرانی قابل شناسایی نیست

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور درباره حادثه دیروز در عراق که منجر به کشته‌شدن ۱۱ نفر شد، گفت: علت این حادثه هنوز رسمی اعلام نشده است، اما از آنجا که به دلیل سوختگی هویت‌شان مشخص نشده است، نمی‌توان گفت دقیقا چه کسانی‌اند، با این حال، براساس شواهد به نظر می‌رسد که از هموطنان ما هستند. این تصادف ۳۰ مصدوم نیز داشته است که به بیمارستان منتقل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: انفجار در پمپ بنزینی در عراق | ۱۱ نفر کشته شدند

او با اشاره به خدمات درمانی هلال احمر به زائران گفت: تا به امروز بیش از ۸۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات درمانی هلال احمر قرار گرفتند. از این تعداد، ۳۰ هزار نفر مصدوم و بیمار سرپایی بودند که ۱۷ هزار نفر از آنان افراد گرمازده در ۳-۴ روز اخیر در مرز‌ها بودند. علاوه براین، در مرز‌های خروجی خدمات درمانی دیگری نظیر تب‌سنجی، گرفتن فشار و قند خون و ... ارائه شد.

او از افزایش ۳۰۰ درصدی ظرفیت هلال احمر نسبت به سال ۹۸ خبر داد و گفت: نسبت به سال ۱۳۹۸ که آخرین سال رسمی برگزاری مراسم اربعین بدین شکل بود، ظرفیت‌های خود را ۳۰۰ درصد افزایش دادیم. ۱۱۶ پست موقت را در مسیر‌های خروجی و به ویژه در مرز‌های مهران، خسروی، شلمچه و چزابه قرار دادیم و در طول روز جمعاً ۴۶۰۰ نفر خدمات امداد و نجات را در داخل کشور برعهده دارند. همچنین ۲۰۲ نفر نیز در کشور عراق مستقر هستند که باید به این تعداد، ۱۷۰۰ نفر از پرستاران، پزشکان و کادر درمانی که در بیمارستان‌های عراق مستقر هستند را اضافه کنیم؛ بنابراین نزدیک به ۲ هزار نفر در کشور عراق به ارائه خدمات درمانی می‌پردازند.

ولی پور تصریح کرد: جلسات هماهنگی برای برگزاری مراسم اربعین امسال، قبل از آغاز سال ۱۴۰۱ و با تشکیل ستاد اربعین برگزار شد. براساس برنامه‌ریزی‌ها باید از ۱۵ شهریور خدمات خود را آغاز می‌کردیم، اما با توجه به اینکه زائران عزیز از ابتدای شهریور سفر خود به عتبات را آغاز کرده بودند، ما هم زودتر آغاز کردیم و از ۱۰ شهریور هلال احمر به صورت رسمی کارش را در مرز‌ها و در داخل عراق آغاز کرد./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 41135

ارسال نظر