برنامه جدید دانشگاه فرهنگیان مشخص شد

دانشگاه فرهنگیان باید به چالش‌های اداره کل آموزش و پرورش در حوزه علمی، آموزشی و پژوهشی اشراف داشته باشد و این مهم نیز از طریق بررسی چالش‌ها توسط تیمی مستقر در اداره کل آموزش و پرورش و ارائه به دانشگاه محقق می‌شود تا پژوهش‌ها و اقدامات علمی لازم انجام شود.

برنامه جدید دانشگاه فرهنگیان مشخص شد

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه، در هرمزگان در دیدار رئیس دانشگاه فرهنگیان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش نیازمند به یک عقبه علمی است که دانشگاه فرهنگیان در حوزه پژوهش‌های کاربردی حوزه آموزش و پرورش می‌تواند اقدامات خوبی را انجام دهد.

وی، با ذکر این نکته پژوهش باید جهت‌دار به سمت نیازهای آموزش و پرورش هرمزگان باشد، عنوان کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت باید تقویت شود چراکه به بالندگی دانشگاه و رشد صنعت کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت‌نام بازنشستگان و اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان در سامانه رتبه‌بندی معلمان

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به چالش‌های ارتباط دانشگاه با صنعت، ابراز کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان دانشگاه و صنعت به این نتیجه رسیدیم که دانشگاه از چالش‌های اصلی صنعت آگاه نیست و صنعت نیز به توانمندی‌های دانشگاه‌ها اشراف ندارد.

عبادی‌زاده تصریح کرد: صنعت باید چالش‌های خود را به دانشگاه‌ها ارائه کند. اگر حتی در مواردی دانشگاه‌های هرمزگان امکان حل چالش را نداشتند می‌تواند از طریق برقراری ارتباط میان دانشگاه‌های هرمزگان و سایر دانشگاه‌های جهان مشکل‌ را حل کند.

وی عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید به چالش‌های اداره کل آموزش و پرورش در حوزه علمی، آموزشی و پژوهشی اشراف داشته باشد و این مهم نیز از طریق بررسی چالش‌ها توسط تیمی مستقر در اداره کل آموزش و پرورش و ارائه به دانشگاه محقق می‌شود تا پژوهش‌ها و اقدامات علمی لازم انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ابراز کرد: اگر فرمایشات مقام معظم رهبری سبب برنامه‌ریزی و اجرا شود، تحولی را در حوزه دانشگاهیان فرهنگیان رقم خواهد زد که باعث اعتلا و ارتقای جامعه خواهد شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 40698

  • استاد دلسوز

    دانشگاه فرهنگیان باید بار علمی دانشجویان را بیشتر از گذشته بالا ببردودانشجویان را به تحقیق و پژوهش تشویق کند و روشهای نوین و فعال تدریس را به انان اموزش دهد تا در اینده از روشهای نوین و جدید در مدارس استفاده کنند .نباید وقت دانشجویان در دانشگاه تلف شود و دانشجویان باید استفاده ی کافی را از اساتید محترم ببرند .اساتید محترم باید روشهای گوناگون تدریس را به دانشجویان فرهنگی آموزش دهند تا در اینده بتوانند از آن روشها در مدارس استفاده کنند. با تشکر

ارسال نظر