ظرفیت کدام مناطق تهران تکمیل شد؟

در آینده نزدیک، چهره منطقه ۱۹ تغییر خواهد کرد و کوره‌های آجرپزی که یکی از تهدیدهای بزرگ این منطقه است، تبدیل به فرصت خواهند شد.

ظرفیت کدام مناطق تهران تکمیل شد؟

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در مراسم افتتاح بوستان فرامنطقه‌ای ایرانیان با بیان اینکه هر شنبه افتخاری را خلق می‌کنیم، افزود: اربعین قله افتخارات ما است و شهرداری تهران در حوزه اربعین در حال خدمت‌رسانی است و کاری بزرگ در مسیر ارائه زوار امام حسین علیه السلام در داخل ایران و خارج از مرز در حال انجام است.

وی با اشاره به افتتاح بوستان فرامنطقه‌ای ایرانیان، گفت: این پروژه که حاصل کار شبانه روزی است امروز افتتاح می‌شود و باید از اعضای شورای چهارم که این پروژه را پیش بردند تشکر کنم.

زاکانی تصریح کرد: ما وعده داده بودیم که فاصله شمال و جنوب کم شود و افتتاح این پروژه یکی از نشانه‌های این اقدام است و قراراست منطقه ۱۹ باید به یک الگو تبدیل شود زیرا در این منطقه ظرفیت‌های خوبی برای نوسازی و زیست شهری وجود دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه معاونت شهرسازی و سازمان نوسازی مکلف به تغییر چهره شهر شدند گفت: در آینده نزدیک چهره منطقه ۱۹ تغییر خواهد کرد و کوره‌های آجرپزی که یکی از تهدیدهای بزرگ این منطقه است که تبدیل به فرصت خواهند شد و باید به گونه‌ای شود که مردم با اقبال به سمت این مناطق مراجعه کنند.

وی افزود: پیش از انقلاب ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز در تهران وجود داشت و اکنون این عدد به ۵۹ هزار هکتار رسیده است و هزار و پانصد هکتار نیز تا پایان سال اضافه می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه زنده نگه داشتن این ۵۹ هزار هکتار فضای سبز از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: باید در این بوستان‌ها فضای رفاهی و استفاده شهروندان را فراهم کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: ۲ هزار و ۳۴۶ بوستان در تهران وجود دارد که قرار است تبدیل به مجموعه‌ای برای زندگی مردم شود و ما منطبق با مجوزهای قانونی فرصت‌هایی در تهران وجود دارد که یا می‌توانیم آنها را رها کنیم یا آنها را تبدیل به فرصت کنیم.

زاکانی افزود: وقتی صحبت از ساماندهی دست فروشان شد عده‌ای گفتند که ما می‌خواهیم نان مردم را آجر کنیم اما ما فضایی را برای بهبود فعالیت این افراد مهیا کنیم.

شهردار تهران گفت: قرار است نمادهای تمام اقوام ایران در پارک ایرانیان به نمایش گذاشته شود و دو مرحله توسعه برای پارک در نظر گرفته شده است که ۱۶ هزار هکتار آن که کاملاً مناسب سازی آن صورت گرفته است افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به نوع فضای سبز بوستان ایرانیان، افزود: در بستر کاشت گیاهان متنوع در این پارک در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد.

زاکانی با بیان اینکه در تهران ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد، گفت: امیدواریم با مشارکت مردم کلان‌شهری که در چشم انداز تهران وجود دارد را محقق کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: توجه ما بر این است تا با مشارکت اجتماعی و تفاهم نامه با اوقاف شاه کلید تحول منطقه ۱۹ است و ناحیه ۳ این منطقه باید برای تهران الگو شود چرا باید انگشت حسرت بر دهان بگیریم که فلان شهرک ساخته شده قبل از انقلاب الگو است؟ در تمامی مناطق تهران می‌توان چنین شهرک‌هایی را ساخت و ظرفیت هیچکدام از مناطق تهران پر نشده است.

زاکانی گفت: راهپیمایی جاماندگان حسینی نیز از میدان امام حسین به سمت شاه عبدالعظیم حسنی برگزار خواهد شد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 40682

ارسال نظر