رتبه بندی معلمان بر اساس الگو‌های جدید تعیین می شود؟

امتیاز نهایی هر فرد براساس شیوه نامه اجرایی نظام رتبه‌بندی که در بخشنامه شماره ۲۶/۷۱۰ مورخ ۸ شهریور ۱۴۰۱معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به مدارس ارسال شده محاسبه می‎شود و ملاک آن، امتیازات خودارزیابی، مدارک و مستندات بارگذاری شده در سامانه و همچنین بررسی ارزیابان است‌

رتبه بندی معلمان بر اساس الگو‌های جدید تعیین می شود؟

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی از تعیین امتیاز نهایی معلمان بر اساس الگوهای سنجش شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین، محسن زارعی در مورد فرهنگیان مشمول قانون نظام رتبه‌بندی معلمان گفت: براساس آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور، لازم است معلمان مدارک، مستندات و دلالت‎های خود را مطابق راهنما و براساس مصادیق تعریف شده در سامانه رتبه‌بندی به نشانی RTB.medu.ir بارگذاری کنند. شواهد و مدارک بارگذاری شده، پس از بررسی و تکمیل توسط مدیران مدارس در پرونده الکترونیکی هر همکار ثبت شده و در مرحله بعد توسط ارزیابان بررسی و براساس دستورالعمل ارزیابی و امتیازات معین می‎شود.

براساس اعلام روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی ادامه داد: امتیاز نهایی هر فرد براساس شیوه نامه اجرایی نظام رتبه‌بندی که در بخشنامه شماره ۲۶/۷۱۰ مورخ ۸ شهریور ۱۴۰۱معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به مدارس ارسال شده محاسبه می‎شود و ملاک آن، امتیازات خودارزیابی، مدارک و مستندات بارگذاری شده در سامانه و همچنین بررسی ارزیابان است‌ که مطابق الگوهای سنجش شایستگی‎های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای انجام می‎شود. لذا ضرورت دارد آن گروه از معلمانی‌که تاکنون دراین خصوص اقدام نکرده‎اند، در فرصت باقی‎مانده ضمن مراجعه به سامانه و با استفاده از راهنمای مربوط که در پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش در قسمت خدمات الکترونیک، در بخش مربوط به رتبه بندی معلمان قرار دارد، اقدامات لازم را انجام دهند.

زارعی در پایان تصریح کرد: اخبار و اطلاعیه ‎های مورد تایید آموزش و پرورش از طریق مراجع رسمی منتشر می‎شود و همکاران محترم به ویژه در مورد رتبه‌بندی معلمان به این موضوع توجه داشته باشند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 40453

ارسال نظر