نیمی از تهران خاکستری شد

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید وخیزش گرد وخاک و فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعد و برق هشدار داد.

نیمی از تهران خاکستری شد

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ از وزش باد شدید به‌ویژه در ساعات عصر و شب و خیزش گرد وخاک از بعد از ظهر دوشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه ( ۱۴ تا ۱۷ شهریور) خبر داد.

این مخاطره جوی در استان تهران و به‌ویژه نیمه‌غربی و جنوبی مورد انتظار است و بر اثر این مخاطره احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، آسیب به سازه‌های موقت و نیمه کاره و تابلوهای تبلیغاتی، خیزش موقت گردوخاک و کاهش کیفیت هواء شکستن درختان فرسوده پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این مخاطره احتیاط در تردد افراد دارای بیماری‌های تنفسی و سالمندان در فضای باز، محافظت از سیستم‌های حساس به گردوخاک، خودداری از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، پرهیز از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک را توصیه می‌کند.

 

در ادامه این هشدار، اداره کل هواشناسی استان تهران از فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید طی روز سه شنبه در ارتفاعات استان تهران به‌ویژه ارتفاعات شمال شرق و شهرستان فیروزکوه خبر داد.

در اثر این مخاطره لغزندگی جاده‌ها، احتمال برخورد صاعقه در ارتفاعات، وقوع پدیده مه و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی‌می‌شود.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران، احتیاط در تردد در جاده‌های کوهستانی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در جابجایی عشایر و چرای دام در دستورکار قرار گیرد.

گفتنی‌ست هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

 

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39785

ارسال نظر