وام اربعین بگیرید + مبلغ و اقساط

برای دریافت این تسهیلات مطلقا نیاز به حضور در بانک‌ها نیست. این وامدر صورت ثبت درخواست در سامانه سماح به صورت خودکار به زائران تعلق اربعین گرفته و به حساب یارانه آنها واریز می‌شود.

وام اربعین بگیرید + مبلغ و اقساط

وزیر امور اقتصاد و دارائی از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به زائران اربعین خبر داد.

سیداحسان خاندوزی با بیان اینکه تا سقف ۵ میلیون تومان تسهیلات برای حضور زمینی زائران اربعین حسینی (ع) در بزرگترین اجتماع بشری جهان از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش بینی شده است، اظهار کرد: به منظور پرداخت این وام، پس از هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، پلیس گذرنامه و بانک‌ها صورت گرفت، زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، پس از درخواست این تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) در صورتی که از مرزهای زمینی خارج شوند.

بیشتر بخوانید: فیلم کمتر دیده شده از خادمان تازه وارد عراقی در اربعین+ببینید

مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانکها به حساب یارانه آنها واریز شده و با اقساط یکساله از یارانه آنها کسر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: فوری/ سقف برداشت روزانه از خودپردازها افزایش یافت

او با تاکید بر اینکه  این تسهیلات به طور ویژه برای آن دسته از هموطنانی پیش بینی شده که به دلیل مشکلات مالی توان حضور در راهپیمایی اربعین حسینی را نداشتند، گفت: درخصوص زائرانی که سرپرست خانوار نیستند امکان بهره مندی از این تسهیلات با رضایت سرپرست خانوار فراهم خواهد شد.

وزیر اقتصاد میزان این تسهیلات را برای سرپرست خانوار سه میلیون تومان، سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای خانوار تحت پوشش او چهار میلیون تومان و سرپرست خانوار و دو نفر یا بیشتر از اعضای خانوار تحت پوشش او ‌پنج میلیون تومان اعلام کرد. برای دریافت این تسهیلات مطلقا نیاز به حضور در بانک‌ها نیست و این تسهیلات در صورت ثبت درخواست در سامانه سماح به صورت خودکار به زائران تعلق گرفته و در حساب یارانه آنها واریز می‌شود./ ایسنا

جزئیات جدید از وام اربعین

سیداحسان خاندوزی  درباره اعطای تسهیلات به زائران اربعین اظهار کرد: با دستور رئیس جمهور برای کاهش هزینه‌های زوار اربعین قرار شد شبکه بانکی تا سقف ۵ میلیون تومان برای خانواده‌های عازم عتبات و ۳ میلیون تومان برای زائران انفرادی تسهیلات قرض الحسنه در نظر بگیرد.

وی افزود: درخواست و واریز این تسهیلات بدون نیاز به حضور در شعبات بانکی است و به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. با هماهنگی سازمان‌های هدفمندی یارانه‌ها، حج و زیارت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی اقساط این تسهیلات از حساب یارانه سرپرست خانوار کسر می‌شود.

وزیر اقتصاد گفت: برای درخواست دریافت این وام کافی است سرپرست خانوار در سامانه سماح تقاضای خود را اعلام کنند، این تسهیلات بعد از دو روز به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

خاندوزی یادآور شد: تسهیلات زیارت اربعین مشمول همه زواری که تا روز اربعین خروج آنها قطعی خواهد شد، می‌شود، نرخ سود آن ۴ درصد بوده و هم امکان بازپرداخت به صورت عادی وجود دارد و هم به شکل خودکار از یارانه سرپرست خانوار کسر می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39709

ارسال نظر