تعیین رتبه معلمان چقدر طول می کشد؟

یوسف نوری گفت: هیئت ممیزه رتبه بندی ما باید ادله، مدارک و مستنداتی داشته باشد. اگر این مدارک را در اختیار داشته باشد تعیین رتبه دوساعت بیشتر طول نمی‌کشد. این کار هم فقط یک بار انجام می‌شود و بعدا هر مدرک جدیدی که داشته باشند، فقط همان جدیدها را وارد می‌کنند.

تعیین رتبه معلمان چقدر طول می کشد؟

نوری با بیان اینکه چند روز قبل علی‌الحسابی بابت معوقات رتبه‌بندی برای معلمان وجهی واریز شد عنوان کرد: خیلی سوال می‌پرسند که چرا سامانه برای بارگذاری مدارک تعیین کردید و چرا باید مدارک را بارگذاری کنیم. خب از یک استاد دانشگاه همین حالا سوال کنید که یک رتبه می‌خواهید بگیرید چقدر طول می‌کشد؟ بیشتر از یک سال معمولا طول می‌کشد اما ما می‌خواهیم برای ۸۱۰ هزار نفر، دو سه ماهه رتبه بندی را انجام دهیم. گفتیم از وقتی فرایند شما شروع شد، یک و نیم ماه بعد رتبه  شما را تعیین می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برای همین خواستیم همکاران در همین تابستان و ایام تعطیلات مدارس مدارک خود را بارگذاری کنند تا در سال تحصیلی درگیر نباشند. متاسفانه عده‌ای که خودشان نمی‌خواستند بارگذاری را انجام دهند در فضای مجازی حواشی ایجاد کردند. بارگذاری مدارک، مسئله بزرگی هم نیست، ما یک سری مدارکِ آموزش ضمن خدمت همکاران را در اختیار داریم، اما همه مدارک را که نداریم؛ مثلا ممکن است معلمی با دستگاه دیگری همکاری کرده باشد یا جوایزی در یک حیطه‌ای کسب کرده باشد، اینها امتیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه رتبه‌بندی، صرفا افزایش حقوق و ضریب در احکام نیست، بلکه رتبه‌بندی به معنای واقعی و در قالب یک نظام مستقل است اظهار کرد: سه هدف از اجرای رتبه‌بندی داریم؛ ارتقای کیفیت فرایند تعلیم و تربیت، ارتقای صلاحیت‌های معلمی و رقابت در نظام تعلیم و تربیت مدنظر است. 

نوری ادامه داد: هیئت ممیزه رتبه بندی ما باید ادله، مدارک و مستنداتی داشته باشد. اگر این مدارک را در اختیار داشته باشد تعیین رتبه دوساعت بیشتر طول نمی‌کشد. این کار هم فقط یک بار انجام می‌شود و بعدا هر مدرک جدیدی که داشته باشند، فقط همان جدیدها را وارد می‌کنند.


 

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39648

ارسال نظر