توصیه های دارویی مهم برای زائران اربعین/ داروهای ممنوعه کدامند؟

زائرانی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند و در ایام اربعین حسینی عازم کشور عراق هستند، حتما نسخه پزشک و ۲ برابر نیاز دارویی خود در مدت زمان سفر، دارو همراه داشته باشند.

توصیه های دارویی مهم برای زائران اربعین/ داروهای ممنوعه کدامند؟

سیدعلی مرعشی با تاکید براینکه حمل داروهایی که از نظر دولت عراق جنبه مخدر دارد، در سفر به این کشور ممنوع است، افزود: زائران بیماری که از داروهای اعصاب و روان به‌عنوان داروهای کنترلی استفاده می‌کنند، حتما برای حمل داروهای مورد نیاز خود در سفر به عراق، نسخه پزشک همراه داشته باشند تا در صورت کنترل ماموران در گیت‌های ورودی به این کشور با مشکلی مواجه نشوند.

وی داروهای ممنوعه را شامل داروهای حاوی مورفین، متادون، دیازپام، استامینوفن کدئین، ترامادول، هیدروکدون بی تارتارات، هیدرومورفون، مپریدین هیدروکلراید عنوان و تاکید کرد: ممکن است برخی داروهای تخصصی و مورد نیاز زائران در مراکز درمانی و دارویی هلال‌احمر موجود نباشد بنابراین لازم است که زائران مصرف کننده داروهای خاص، ۲ برابر نیاز دارویی خود در مدت زمان سفر، دارو به همراه داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: هلال‌احمر بر اساس تجارب سال‌های گذشته، ۳۰۰ قلم دارو که احتمالا مورد نیاز زائران اربعین حسینی در طول این راهپیمایی باشد، به عراق منتقل کرده است.

 

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39485

ارسال نظر