تغییر تاکتیک پلیس در بحران کرونا

معاون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی فراجا، گفت: در بحران کرونا پلیس به عنوان یک نهاد منعطف تغییر تاکتیک داد.

تغییر تاکتیک پلیس در بحران کرونا

مهدی حاجیان در دومین روز از نخستین همایش ملی "آسیب شناسی روانی کرونا و مداخلات روانی_ اجتماعی"، با بیان اینکه در بحران کرونا پلیس به عنوان یک نهاد منعطف تغییر تاکتیک داد، اظهار کرد: با توجه به نوع مأموریت پلیس، بعد از کارکنان وزارت بهداشت بیشترین کشتگان پاندمی کووید ۱۹ در کشور را نهاد پلیس داشت.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ایجاد دایره مشاوره و مددکاری اجتماعی در ۱۰۳۳  کلانتری و در ۵۳ مرکز استان، تصریح کرد: مراکز مشاوره خود را با نگاه خاص روانشناسی جنایی پیش می‌بریم تا اگر قتلی اتفاق افتاد کانون تشکیل انگیزه قتل را بشناسیم.

حاجیان در ادامه با اشاره به محدودیت‌هایی که پاندمی کووید ۱۹ برای کشور ایجاد کرده است، به ماموریت گسترده فراجا در دوران پاندمی کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: در این مدت پلیس آماده باش صد درصد داشت. هیچ تعطیلی نداشتیم و تمام فشارها بر روی نیرویی که باید در تمام صحنه‌ها حضور پیدا می‌کرد وارد بود و در ۷۰ درصد مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا پلیس باید به عنوان قوه قهریه و اجرایی حضور پیدا می‌کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی فراجا در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه وظیفه پلیس طبق قانون استقرار نظم و امنیت و تامین آسایش فردی و عمومی است، تصریح کرد: پلیس انعطاف پذیری خود را در دوران کرونا ثابت کرد. ما ظرفیتی به نام کلانتری و پاسگاه داریم که در بطن و متن زندگی مردم حضور دارد. مطابق با بررسی‌های این ساختار اگر قرار است با آسیب‌های اجتماعی مبارزه کنم باید علل را بشناسیم و به اشراف اجتماعی برسیم.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39119

ارسال نظر