هشدار مهم به زائران اربعین

زائران ضمن فعال‌سازی PIN سیم‌کارت و رمز گوشی، در طول سفر از تحویل گوشی همراه به افراد غیرخودداری و از اتصال به اینترنت‌هایی ناشناس و باز کردن فایل‌ها و پیام‌های ناشناس خود‌داری کنند.

هشدار مهم به زائران اربعین

سرهنگ موسوی، رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینی و ثبت نام اینترنتی زائران برای سفر به عتبات عالیات فرصتی برای افراد سودجو و کلاهبرداران اینترنتی به وجود آمده تا با عناوین و شیوه‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از احاد مردم کنند.

بیشتر بخوانید: هشدار! مراقب کلاهبرداران اربعین باشید

او با بیان اینکه زائران اربعین حسینی مراقب کلاهبرداری با ترفند‌هایی نظیر صدور سریع ویزا باشند، افزود: برخی از کلاهبرداران با طراحی صفحات جعلی اینترنتی فیشینگ در قالب صدور سریع ویزای اربعین با سرقت اطلاعات بانکی افراد اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌ کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان به زائران عتبات عالیات توصیه کرد: حتما برای ثبت‌نام به سایت اصلی سازمان حج و زیارت به آدرس https:‎//samah.haj.ir مراجعه کرده و از لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی برای ثبت نام ارائه می‌شود خودداری کنند.

سرهنگ موسوی با اشاره به برخی از ترفند‌های کلاهبرداران در فضای‌مجازی از کاربران هم‌استانی خواست به ایمیل‌های ناخواسته و یا پیام‌هایی که تحت عنوان ثبت‌نام اربعین‌حسینی در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات اغواکننده و واهی اعتماد نکرده و به آنها، پاسخ ندهند.

او ادامه داد: امروزه گوشی‌های تلفن همراه به عنوان یکی از ملزومات سفر بوده و زائران از امکانات و اپلیکیشن‌های موجود در این گوشی‌ها برای برقراری ارتباط با خانواده‌های خود استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود قبل ازعزیمت به سفر کلیه اطلاعات شخصی و غیرضروری خود را از گوشی‌های خود تخلیه کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان تأکید کرد: زائران ضمن فعال‌سازی PIN سیم‌کارت و رمز گوشی، در طول سفر از تحویل گوشی همراه به افراد غیرخودداری و از اتصال به اینترنت‌هایی ناشناس و باز کردن فایل‌ها و پیام‌های ناشناس خود‌داری کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان در پایان گفت: زائران اخبار و اطلاعاتی که با پیاده روی اربعین در ارتباط است را تنها از ستاد مرکزی اربعین حسینی و مراجع رسمی کشور پیگیری کنند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38729

ارسال نظر