ساعت و زمان بازگشت زائران از عراق

هماهنگی برای انجام دو پرواز فوق‌العاده جهت بازگرداندن ایرانیان در عراق، در حال انجام است و ساعت دقیق این پرواز به‌زودی اعلام می‌شود.

ساعت و زمان بازگشت زائران از عراق

به‌دنبال ایجاد ناآرامی‌ها و تحولات سیاسی اخیر در عراق، از روز گذشته مرزهای ایران به سمت این کشور بسته شده و سازمان هواپیمایی هم اعلام کرد که حداقل تا امشب هیچ پروازی به سمت نجف و بغداد نخواهیم داشت. حسن خوشخو معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفت که هماهنگی برای انجام دو پرواز فوق‌العاده جهت بازگرداندن ایرانیان در عراق، در حال انجام است و ساعت دقیق این پرواز اعلام می‌شود.

در این راستا حسام قربانعلی سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی درباره پرواز بازگشت زائران ایرانی که در عراق هستند، گفت: اگر وزارت کشور و وزارت امور خارجه مقدمات کار را برای بازگرداندن زوار آماده کنند، هواپیمای جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد که پرواز بازگشت زوار از عراق را در اسرع وقت انجام دهد.

وی با بیان اینکه زمان این پرواز هنوز مشخص نیست، اظهار کرد: هنوز مشخص نیست این پروازها توسط کدام شرکت هواپیمایی انجام شود، اما هواپیمای جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی حداکثری به زوار برقرار خواهد کرد.

قربانعلی درباره هزینه پروازهای برگشت توضیح داد: این کار در چارچوب دستورالعمل‌ها و حقوق مسافربری است که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام می‌شود. فرآیند مالی فعلا در دستور کار قرار نگرفته است، اما تلاش هما، انجام وظیفه برای آرامش زوار و خدمت‌گزاری است.

انتقال مسافران ایرانی از عراق به کشور

همچنین میراکبر رضوی -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و همکاری شرکت‌های هواپیمایی اقدامات لازم در خصوص انتقال هموطنان به کشور در حال انجام است، گفت: با توجه به تحولات داخلی عراق و محدودیت‌های اعمال‌شده در خصوص رفت‌وآمد به کشور عراق، سازمان هواپیمایی کشوری در راستای مسئولیت اجتماعی خود، نسبت به بازگرداندن ایرانیانی که قصد بازگشت از عراق به کشور را دارند، اقدامات و برنام‌مه‌ریزی‌های لازم را به عمل آورد.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور حتم تا اوضاع عراق به ثبات نرسد، مجاز به انتقال مسافران به این کشور نیستیم. همچنین عراقی‌هایی که در ایران هستند می‌توانند به کشورشان بازگردند.

رضوی گفت: با توجه به هماهنگی به عمل آمده با انجمن شرکت‌های هواپیمایی، مسافران ایرانی دارای بلیت در فرودگاه نجف در صورتی که پروازشان با آن شرکت هواپیمایی موجود نبود می‌توانند با سایر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به کشور بازگردند. همچنین چنانچه مسافری بلیت نداشت، می‌تواند در فرودگاه نجف با مراجعه به دفاتر خدمات مسافرت هوایی ایرانی نسبت به تهیه بلیت اقدام کند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38582

ارسال نظر