وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معذرت‌خواهی کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استقبال از تشکیل مجمع بانوان قرآنی گفت: حوزه فعالیت‌های قرآنی بانوان باید مستقل باشد تا رشد کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معذرت‌خواهی کرد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استقبال از تشکیل مجمع بانوان قرآنی گفت: حوزه فعالیت‌های قرآنی بانوان باید مستقل باشد تا رشد کند.

به گزارش عرشه آنلاین، وی گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی، رونق جلسات قرآنی و مذهبی بوده ولی برخی بر اساس مشاهدات ناقص خودشان قضاوت ناعادلانه ای می کنند. بنده معتقدم وضعیت فعالیت های قرآنی امسال از ۱۰ سال پیش بهتر است چه رسد به ۴۰ سال پیش.

وی با اشاره برخی آمارها و نظرسنجی ها گفت: من واقع بین هستم و تحت تاثیر اعداد غیرعلمی قرار نمی گیرم و معتقدم انقلاب اسلامی یک معجزه است.

اسماعیلی با بیان نقش زنان در حوادث تاریخی همچون صدور حکم تحریم تنباکو گفت: حضور بانوان در دوره دفاع مقدس به شکل های مختلف، نشان می دهد که فرهنگ قوی داریم.

وی اضافه کرد: ۳۰۰ خانم حافظ قرآن در یک روستا دیدم و وقتی پرسیدم با این مشکلات چگونه این تعداد حافظ قرآن تربیت کردید، گفتند یک رزمنده دفاع مقدس طی اقامتی شش ماهه به کودکان و نوجوانان قرآن یاد می داد و برخی از کودکان قرآن را حفظ کردند.

وزیر فرهنگ افزود: فرصتی که امروز در این دولت انقلابی پدید آمده را باید مغتنمی شمرد.

وی با استقبال از تشکیل مجمع بانوان قرآنی گفت: کارهای خوبی پیش بینی شده و معتقدم حوزه فعالیت های قرآنی بانوان باید مستقل باشد تا رشد کند و اگر بتوانیم فضای نورانی قرآن را به خانه ها ببریم تاثیر فراوانی خواهد داشت.

اسماعیلی افزود: امروز شاهد ازدحام اراده ها هستیم و مسئولان با هم تصمیم می گیرند در حالی که در گذشته شاهد تزاحم تصمیم ها بودیم.

وی اضافه کرد: طرح «بشری» یک طرح موفقی بوده و آثار خوب اجرای این طرح ابتکاری را در برخی شهرها مثل ملارد دیدم و این فعالیتها مورد حمایت وزارت ارشاد است.

اسماعیلی با اشاره به انتقاد یکی از بانوان قرآنی گقت: اگر قصوری داشتیم عذرخواهی می کنیم. مسابقات قرآن ایران و عراق کار خوبی بود و از آن حمایت می کنیم و طرح های فرهنگی در فضاهای متنوع مورد حمایت است. چون عامل وحدت و تقریب به ویژه در حوزه بانوان است.

وی خواستار گسترش برنامه‌های بین المللی مجمع بانوان قرآنی شد و قول داد که بودجه های آن از سوی وزارت فرهنگ تامین شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38418

ارسال نظر