خبر مهم وزیر آموزش و پرورش برای معلمان و دانش‌آموزان | مدارس کشور رتبه‌بندی می‌شوند

رتبه‌بندی مدارس بر اساس شاخص‌هایی که از سند تحول بنیادین استخراج می‌شود، انجام می‌شود.

خبر مهم وزیر آموزش و پرورش برای معلمان و دانش‌آموزان | مدارس کشور رتبه‌بندی می‌شوند

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در جمع مدیران نواحی ۱۷گانه آموزش و پرورش استان و جمعی از معلمان با اشاره به اینکه سفر‌های استانی رییس‌جمهور و اعضا هیات دولت در راستای شناسایی و رفع مشکلات در همه استان‌ها انجام شده است، گفت: در سفر‌های رییس‌جمهور به استان‌ها بیش از ۲۸هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش تصویب شد.

وی افزود: جمع‌آوری و حذف مدارس کانکسی، احداث مدارس جدید و جمع شدن مدارس سنگی و تامین تجهیزات برای مدارس در اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: استخدام فوری ۷ هزار نفر در آموزش و پرورش

نوری به حمایت خیرین در حوزه مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: پارسال خیرین سه هزار میلیارد تومان تعهد کرده بودند که بیش از این میزان هزینه کردند در حالی که که تعهد امسال خیرین برای مدرسه‌سازی هشت هزار میلیارد تومان است.

وی خبر از تشکیل سه هزار گروه جهادی در حوزه آموزش و پرورش داد و افزود: گروه‌های جهادی در ایام شیوع کرونا فعالیت‌های مطلوب و اثرگذاری برای کمک به آموزش دانش‌آموزان داشتند.

نوری در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی اظهار داشت: بردباری و صبوری برای خدمت‌رسانی به مردم از شاخصه‌های مهم شخصیت شهیدان رجایی و باهنر بود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه شهید رجایی و باهنر و تعدادی زیادی از شهدا از جامعه و قشر فرهنگیان بودند، گفت: شهدای فرهنگی و به خصوص شهید رجایی، باهنر و بهشتی مایه افتخار نظام تعلیم و تربیت هستند.

نوری تصریح کرد: شهید رجایی از نیروی تونمند در حوزه تربیت معلم بود که با شهید باهنر تربیت معلم را احیا کردند.

وی اظهار داشت: شهید باهنر در حوزه دانش‌آموزان و شهید بهشتی به عنوان ضلع سوم مثلث در حوزه محتوای درسی فعالیت داشتند و هر سه ضلع مثلث اجازه ندادند که دشمن وارد نظام تعلیم و تربیت شود.

نوری به اجرایی شدن سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۷۰۰ نفر از جوانان گام دوم انقلاب برای اجرای این سند آموزش دیدند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین اقدامات در مدارس کمتر مورد توجع قرار می‌گرفت، گفت: جوانان آموزش دیده به عنوان رهیار تحول آموزش داده می‌شوند تا گفتمان سازی انقلاب را ترویج دهند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اجرای طرح رتبه‌بندی مدارس کشور افزود: رتبه‌بندی مدارس براساس شاخص‌هایی که از سند تحول بنیادین استخراج می‌شود، انجام می‌شود.

نوری اظهار داشت: نبود انتخاب الگوی راهبری و استاندارد در سند تحول بنیادین به عنوان مهمترین مشکل برای اجرای این سند بود، که باید برای اجرای درست این سند و الگوی تسهیلگری و نظارت اجرا شود.

به گفته وی، در اجرای سند تحول بنیادین جذب و تربیت نیروی انسانی در اولویت قرار دارد که در این راستا به دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه شده است.

وی اظهار داشت: درگذشته نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به ۱۱۱ بود که براساس برنامه ششم باید این نسبت یک به ۲۰ نفر برسد.

وزیر آموزش و پرورش به اختصاص ۱۰۰ هزار مترمربع فضا به دانشگاه‌ها و تخصیص ۶۰میلیارد تومان برای تجهیزات دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: توسعه فضای دانشگاهی و آموزشی یک اصل در امر تحول سند بنیادین آموزش و پرورش است.

نوری به رفع مشکلات جامعه فرهنگیان از جمله بیمه و رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: طرح رتبه بندی معلمان با همکاری و همراهی مجلس و شورای نگهبان در حال اجراست. 

عضو هیات دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه نظام صلاحیت معلمان یک نظام مستقل است، گفت: اجرای برنامه‌های مختلف از جمله تغذیه رایگان، احداث سالن ورزشی در مدارس و توسعه ورزش و جذب نیروی مربی بهداشت در مدارس در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح تغذیه رایگان، توزیع تغذیه بین پنج میلیون دانش‌آموز پیش‌بینی شده بود که با توجه به افزایش قیمت، ابتدا سه میلیون دانش‌آموز زیرپوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

نوری به کمبود نیروی مربی و مراقب بهداشت در مدارس اشاره کرد و گفت:امسال مجوز پذیرش ۳۵۰ معلم بهداشت در دانشگاه فرهنگیان کشور صادر شده است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38404

ارسال نظر