آخرین خبر از طرح ساماندهی نیروهای شرکتی

میثم لطیفی رییس سازمان اداری و استخدامی درباره طرح ساماندهی نیروهای شرکتی گفت: این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال پیگیری است و ما همکاری خوبی با مجلس داریم.

آخرین خبر از طرح ساماندهی نیروهای شرکتی

میثم لطیفی رییس سازمان اداری و استخدامی    درباره طرح ساماندهی نیروهای شرکتی گفت: این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال پیگیری است و ما همکاری خوبی با مجلس داریم.

البته طرح مجلس چند نسخه اصلاح را تجربه کرده است؛ باید با این نکته اشاره کنم که طرح ساماندهی صرغا شامل جذب و استخدام نیست و ساماندهی نیروهای انسانی از نگاه دولت این است که عادلانه با توجه به نیاز کشور بتوانیم نیروهای انسانی را جذب کنیم .

وی با تاکید بر اینکه مدیریت هزینه‌های دولت نیز اولویت بعدی است.

او با اشاره به اینکه ممکن است در شرکت‌های طرف قرارداد دولت اشکالاتی نیز وجود داشته باشد، گفت؛ ظرفیت قانونی برای مقابله با تخلفات وجود دارد و در قانون خدمت کشوری ، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مکلف است بر شرکت‌هایی که موظف به تامین نیروی انسانی برای دولت هستند، نظارت کند.

وی ادامه داد: برداشت ما این است که ظرفیت قانونی برای ساماندهی نیروهای شرکتی وجود دارد و شاید قانون جدید چندان کمکی نکند و تنها جنبه‌ی تاکیدی داشته باشد.

وی در خصوص دایره شمول افراد نیز گفت: در خصوص اینکه ساماندهی تنها به حوزه جذب مرتبط است یا ساختار جبران خدمات اختلاف وجود دارد.در مورد اینکه چطور افراد را متناسب با شغل مورد نیاز دستگاه جذب کنیم نیز بحث وجود دارد و همه این ها در کمیسیون اجتماعی مجلس نیز پیگیری می‌شود.

لطیفی اضافه کرد: در نهایت ما پیگیریم ضمن رعایت عدالت ، بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی را بالا ببریم.

وی درباره انتشار حقوق و دستمزد مقامات نیز گفت: دستگاههای اجرایی طبق قانون مکلفند این اقدام را انجام دهند و جنبه نظارتی این مسأله با ماست و ماهیانه پرداختی مقامات تحلیل می‌شود و با توجه به تکلیف قانونی باید دستگاه‌ها این کار را انجام دهند.

وی گفت:در بخش اداری هیچ مشکلی نداریم اما شاید در بانک‌ها و بیمه‌ها و شرکت‌ها شاید مشکلاتی باشد.

معاون رییس جمهوری در توضیح این مطلب افزود: احکام در دستگاه‌های دولتی به صورت اتوماتیک وار صادر می‌شود و نگرانی ما از دستگاه‌های است که نظارت دولت بر آنها کم است.البته آقای رییس‌جمهور نیز تاکید دارند این کار انجام شود.

وی گفت: بنای ما برخورد با فساد است و دنبال این نیستیم نگرانی برای مردم ایجاد شود و دستگاه‌هایی که کوتاهی کرده‌اند ، مورد رصد قرار می‌گیرند.


 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38325

ارسال نظر