توقیف شناور در قشم | ۷ نفر دستگیر شدند

قاچاقچیان قصد داشتند با تغییر در ساختار شناور مذکور و جاسازی مخزن سوخت در عرشه آن، این محموله بزرگ گازوئیل قاچاق را از مرز‌های آبی کشور خارج کنند.

توقیف شناور در قشم | ۷ نفر دستگیر شدند

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند شناور حامل بیش از ۱۴۷هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جزیره قشم خبر داد.

مجتبی قهرمانی اظهار کرد: به‌دستور دادستان عمومی و انقلاب قشم، مأموران پایگاه دریابانی مستقر در این جزیره حین پایش و نظارت حوزه استحفاظی، ضمن شناسایی یک فروند شناور لنج حامل ۱۴۷ هزار و ۸۰۰ لیتر سوخت قاچاق، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

وی افزود: قاچاقچیان قصد داشتند با تغییر در ساختار شناور مذکور و جاسازی مخزن سوخت در عرشه آن، این محموله بزرگ گازوئیل قاچاق را از مرز‌های آبی کشور خارج کنند که خوشبختانه با اقدام به‌موقع نیرو‌های دریابانی، شناور موردنظر، توقیف شد و قاچاقچیان سوخت در تحقق نیات مجرمانه خود ناکام ماندند.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: ۷ خدمه این شناور نیز دستگیر شده‌اند که با صدور قرار تأمین کیفری جهت تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به‌سر می‌برند.

قهرمانی با اشاره به اینکه ارزش این محموله سوخت، ۱۴۵ میلیارد ریال است، تأکید کرد: سوخت‌های کشف‌شده از این شناور طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی خواهد شد و به چرخه توزیع قانونی برمی‌گردد.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، مبارزه با قاچاق به‌ویژه قاچاق سوخت به‌صورت مستمر در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد و این مهم با رصد اطلاعاتی و عملیاتی و سازی نظارت‌ها به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 37470

ارسال نظر