انهدام باند مخوف سارقان مسلح در مشهد | ماجرای زورگیران از توریست‌های عرب چه بود؟

جابر اهل جنوب کشور بود و به زبان عربی نیز تسلط داشت. طولی نکشید که تماس‌ها با «جابر» برقرار شد و او از معرف گردشگران خواست برای آن‌ها تاکسی بگیرد و نشانی ابتدای بولوار خواجه ربیع را بدهد.

انهدام باند مخوف سارقان مسلح در مشهد |  ماجرای زورگیران از توریست‌های عرب چه بود؟

اعضای یک باند مخوف سرقت مسلحانه که با شگرد «مترجم و راهنما» از گردشگران عرب زبان زورگیری می‌کردند در چنگ قانون گرفتار شدند.

اعضای یک باند مخوف سرقت مسلحانه که با شگرد «مترجم و راهنما» از گردشگران عرب زبان زورگیری می‌کردند در حالی با تلاش ۴۸ ساعته کارآگاهان پلیس آگاهی در چنگ قانون گرفتار شدند که سرکرده باند با همین اتهام در دستگاه قضایی، پرونده در حال رسیدگی دارد.

بیشتر بخوانید: باند خشن زورگیران خارجی منهدم شد

عصر بیست و نهم مرداد، دو تبعه خارجی (عراقی) از محل اقامت خودشان در یکی از هتل‌های هسته مرکزی شهر بیرون آمدند و با فردی تماس گرفتند که قبلا به عنوان راهنمای تور‌های گردشگری فعالیت می‌کرد. آن‌ها از او خواستند فردی را به عنوان «مترجم» معرفی کند که به زبان عربی و فارسی مسلط باشد تا آن‌ها را در خرید لباس یاری دهد.

مرد مذکور هم شماره «جابر» را به آن‌ها داد چرا که جابر اهل جنوب کشور بود و به زبان عربی نیز تسلط داشت. طولی نکشید که تماس‌ها با «جابر» برقرار شد و او از معرف گردشگران خواست برای آن‌ها تاکسی بگیرد و نشانی ابتدای بولوار خواجه ربیع را بدهد.

دقایقی بعد دو گردشگر جوان درون تاکسی نشستند و راننده آن‌ها را به اطراف میدان امام حسین (ع) برد و در ابتدای بولوار خواجه ربیع (محل قرار) توقف کرد. لحظاتی بعد یک دستگاه پژو ۴۰۵ نیز به محل رسید و «جابر» با همان مو‌های کم پشت در حالی از خودرو پیاده شد که یکی از دوستانش درون خودرو نشسته بود.

این جوان که حدود ۳۰ سال دارد، وقتی خود را با زبان عربی به گردشگران تبعه خارجی معرفی کرد، برق خوشحالی در چشمان دو گردشگر درخشید و با اطمینان و به درخواست «جابر» سوار خودروی پژو شدند تا آن‌ها را برای خرید و گشت و گذار راهنمایی کند.

پس از طی مسافتی در خیابان‌های اطراف خواجه ربیع آن‌ها جوان دیگری را نیز سوار خودرو کردند که او هم لهجه عربی داشت و از دوستان جابر بود. گردشگران خارجی که نمی‌دانستند در دام یک باند مخوف سرقت مسلحانه افتاده اند، همچنان از سخن گفتن با سه جوان عرب زبان لذت می‌بردند و دیگر نیازی به ایما و اشاره برای بیان خواسته هایشان نبود.

اما هنوز مدت زیادی از گشت و گذار در خیابان‌های این منطقه نگذشته بود که ناگهان خودروی پژو در یک زمین خالی نزدیک کلانتری خواجه ربیع مشهد متوقف شد. در این لحظه ناگهان سلاح‌های وحشتناک روی سر گردشگران قرار گرفت به گونه‌ای که برق از چشمان شان پرید!

«جابر» و همدستانش در حالی گردشگران را تهدید به مرگ می‌کردند که آن‌ها از شدت وحشت بر خود می‌لرزیدند و جرئت هیچ عکس العملی را نداشتند. دقایقی بعد مهاجمان مسلح، همه وجوه نقدی، گوشی تلفن و دیگر اموال اتباع خارجی را از آن‌ها گرفتند و سپس آن‌ها را در یک منطقه خالی از سکنه رها کردند و از محل گریختند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته درباره چگونگی دستگیری اعضای این باند مخوف به خراسان گفت: پس از گزارش این حادثه به کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی، بلافاصله گروه ورزیده‌ای از کارآگاهان با دستور ویژه و تاکید سردار محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان) وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده‌ای را در این باره آغاز کردند، اما گردشگران خارجی نتوانستند جز مشخصات ظاهری مانند چهره سبزه و مو‌های کم پشت سرکرده باند، اطلاعات دیگری را در اختیار پلیس بگذارند چرا که زورگیران گوشی تلفن آن‌ها را نیز سرقت کرده بودند و دسترسی به شماره تلفن‌هایی که با افراد مختلف تماس گرفته بودند، امکان نداشت.

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده افزود: با توجه به این که ماجرای زورگیری از اتباع خارجی برای پلیس اهمیت ویژه‌ای دارد و موجب خدشه دار شدن «امنیت» برای گردشگران می‌شود بی درنگ گروه تخصصی کارآگاهان دایره مبارزه با آدم ربایی و سرقت‌های مسلحانه، با فرماندهی مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) به رصد‌های اطلاعاتی پرداختند و پس از بازبینی دوربین‌های ترافیکی، چهره زنی متهمان را در دستور کار قرار دادند. با نمایان شدن چهره متهمان، بلافاصله «جابر» مورد شناسایی پلیس قرار گرفت چرا که او بار‌ها با همین اتهام دستگیر شده بود./ خراسان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 37447

ارسال نظر