وزیر آموزش و پرورش: هر مدرسه یک هیات داشته باشد

نوری ضمن تشکر از معاون پرورشی و فرهنگی برای پیگیری مسائل قرآنی اضافه کرد: در حوزه پرورشی موضوع حفظ قرآن باید جدی گرفته و از تمام ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود دارالقرآن‌ها باید فعال باشند، هیات‌های مذهبی در مدارس شکل گیرد و هر مدرسه یک هیات داشته باشد و برای اربعین همه مدارس آماده حضور زائران باشند.

وزیر آموزش و پرورش: هر مدرسه یک هیات داشته باشد

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش امسال مدارس از اول مهر ماه ۱۴۰۱ حضوری است زیرا معتقدیم براساس مطالعات جهانی، مدارس به عنوان آخرین مکان برای تعطیلی است.

یوسف نوری عصر دوشنبه در مراسم اختتامیه سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش ضمن ادای احترام به شهدا و امام راحل(ره) به ویژه شهدای عرصه تعلیم و تربیت، از تمام برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در اجلاس سی و ششم قدردانی کرد و افزود: با توجه به بازگشایی مدارس ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها باید مراحل ثبت‌نام مدارس را به اتمام برسانند و موضوع بازگشایی به صورت جدی پیگیری شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر حضوری بودن مدارس از مهرماه و پیگیری تهویه مناسب فضای مدارس اظهار داشت: دانش‌آموزان واجد شرایط بالای ۱۲ سال و فرهنگیان حتما نسبت به تزریق دز یادآوز واکسن کرونا اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بحث نماز را برای اول مهر جدی بگیرید چرا که معتقدیم ارتباط دانش‌آموزان با مساجد باید حفظ و امامان جماعت برای مدارس تامین شود، همچنین موضوع حفظ حجاب و عفاف براساس مصوبه آیین‌نامه اجرایی مدارس رعایت شود. سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک کار خود را آغاز کند و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با کمبود فضا مواجه نباشند.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از مدارس آغاز کنیم

نوری ضمن تشکر از رئیس جمهور به خاطر حضور در آیین افتتاح اجلاس سی و ششم و توجه خاص به موضوع تعلیم و تربیت، اقدامات مثبت برای بودجه آموزش و پرورش و موضوع رتبه‌بندی فرهنگیان اظهار داشت: حضور مسئولان دستگاههای مختلف در این اجلاس ثابت کرد در آموزش و پرورش هم انسجام درونی و هم تعامل بیرونی وجود دارد، بنابراین مدیران کل استان‌ها نیز باید با همه افراد تعامل مثبت داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه به کارگیری مدیران کارآمد و انقلابی باید در راس اقدامات باشد، تصریح کرد: اکنون که آموزش و پرورش در مسیر «ماموریت گرا شدن» است، لازم است معیارها را تغییر دهیم باید یک سند و برنامه‌ای برای اجرا باشد چراکه نتیجه جهاد علمی استکبارستیزی است که باید در این زمینه از اسناد بالادستی استفاده کرد و مطالب عنوان شده توسط مسئولان در این اجلاس، باید مدنظر قرار گرفته شود و خروجی و برونداد اثربخشی از آن حاصل شود.

نوری اضافه کرد: هدف این است که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از مدرسه آغاز کنیم. الگوی تعالی مدرسه مبتنی بر سند تحول را آماده‌سازی شود الگویی که در آن از دانش‌های گوناگون بهره گرفته شده باشد اما تدوین آن در آموزش و پرورش انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره بر اینکه سند تحول دولت در گام دوم اشاره به منویات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درباره حرکت جهشی و جهادی در شیوه‌ها، روش‌ها و کارکردها است، افزود: رئیس جمهور در این اجلاس به تبیین سند تحول دولت مردمی در دو حوزه عدالت محوری و مردمی سازی پرداخت و روش شناسی، بررسی وضع موجود، آسیب شناسی و ارکان جهت ساز و چرخش‌های تحول آفرین، ساختار تحولی دولت مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش اولویت‌های ویژه این وزارتخانه را که رئیس جمهور آنان را پیگیری می‌کند در قالب پیاده سازی الگوهای متنوع و بهینه مدیریتی، آموزشی و تربیتی اداره مدرسه؛ تقویت نظارت محلی و نقش آفرینی خانواده ها ؛ بازطراحی برنامه درس ملی؛ بهره گیری از ظرفیت های روزآمد و نوین آموزشی و تربیتی دانست.

مدارس برای مراسم اربعین آماده شود

نوری ضمن تشکر از معاون پرورشی و فرهنگی برای پیگیری مسائل قرآنی اضافه کرد: در حوزه پرورشی موضوع حفظ قرآن باید جدی گرفته و از تمام ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود دارالقرآن‌ها باید فعال باشند، هیات‌های مذهبی در مدارس شکل گیرد و هر مدرسه یک هیات داشته باشد و برای اربعین همه مدارس آماده حضور زائران باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد فعالیت‌ها باید بیرون مدرسه باشد، فعالیت‌های نهضت سوادآموزی ادامه‌دار باشد زیرا مدرسه کانون محله است، همچنین فردا سه‌شنبه درباره نیروی انسانی جلسه‌ای خواهیم داشت که این امر را پیگیری می‌کنیم

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 37381

ارسال نظر