علایم جدید آبله میمون اعلام شد

افراد مبتلا به آبله میمون ممکن است همه یا فقط چند علامت را داشته باشند و گاهی اوقات، افراد قبل از بثورات، علائمی شبیه آنفلوانزا دارند.

علایم جدید آبله میمون اعلام شد

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها تازه‌ترین اطلاعات از نشانه‌های بیماری آبله میمون و جزئیات ابتلا به آن را منتشر کرده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اطلاعات نشانه‌های ابتلا به آبله میمون را بروزرسانی کرده و نوشت: افراد مبتلا به آبله میمون بثوراتی دارند که ممکن است روی یا نزدیک اندام تناسلی قرار داشته باشد یا در نواحی دیگر مانند دست‌ها، پاها، قفسه سینه، صورت یا دهان بروز کند.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم آبله میمونی گرفته‌ایم؟

براساس گفته این سازمان، بثورات قبل از بهبودی مراحل مختلفی از جمله دلمه را طی می‌کند. همچنین بثورات در ابتدا می‌تواند مانند جوش یا تاول باشد یا حتی به صورت دردناک یا خارش‌دار بروز کند. 

سایر علائم آبله میمون می تواند شامل موارد زیر باشد:

تب

لرز

تورم غدد لنفاوی

احساس خستگی مفرط

دردهای عضلانی و کمردرد

سردرد

علائم تنفسی (مانند گلودرد، احتقان بینی یا سرفه)

افراد مبتلا ممکن است همه یا فقط چند علامت را داشته باشند و  گاهی اوقات، افراد قبل از بثورات، علائمی شبیه آنفلوانزا دارند. برخی از افراد ابتدا دچار بثورات پوستی می‌شوند و به دنبال آن علائم دیگری بروز می‌کنند.

علائم آبله میمون معمولاً در عرض ۳ هفته پس از قرار گرفتن در معرض ویروس شروع می‌شود. اگر فردی علائمی شبیه آنفلوانزا داشته باشد، معمولاً ۱ تا ۴ روز بعد دچار بثورات می‌شود.

آبله میمون می‌تواند از زمانی که علائم شروع می‌شود تا زمانی که جوش‌ها بهبود می‌یابد، همه دلمه‌ها افتاده و لایه‌ای تازه از پوست ایجاد می‌شود، پخش شود. این بیماری معمولاً ۲-۴ هفته طول می‌کشد. توصیه می‌شود، از تماس نزدیک با فرد مشکوک یا در معرض خطر تا زمان معاینه و کسب اطمینان از سلامتی وی خودداری شود./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 37306

ارسال نظر