آبله میمون به مازندران رسید؟

روز جمعه خبری به همراه یک تصویر از یک بیمار منتشر و اعلام شده بود که این فرد به یکی از داروخانه‌های شبانه روزی شهرستان بابل مراجعه کرده که علائم پوستی شبیه به آبله میمونی داشته است.

آبله میمون به مازندران رسید؟

دکتر حسین جلاهی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اگرچه پزشکان متخصص پوست و عفونت در معاینه اولیه از فرد مشکوک این بیماری را آبله میمونی تشخیص ندادند اما نمونه هایی از  این فرد گرفته شده و منتظر جواب قطعی آزمایشگاه هستیم.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم به آبله میمونی مبتلا شده‌ایم؟

او با بیان اینکه این بیمار با کودک مبتلا به آبله مرغان در تماس بود و سابقه آبله هم نداشته است، افزود: طبیعی است که اولین تشخیص برای این فرد آبله مرغان است.

جلاهی گفت: صدها نفر روزانه به دلیل مشکلات پوستی یا عفونی به پزشکان متخصص مراجعه می کنند که دلیلی بر بیماری آبله میمون نیست.

او گفت:در ۳۰۰ مورد آزمایش مشکوک به آبله میمونی که در کل کشور مورد بررسی قرار گرفت فقط یک مورد مثبت شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: بیماری آبله میمونی مانند ویروس کرونا منتشر نمی‌شود به همین دلیل مردم نگران نباشند و به شایعات توجه نکنند.

دکتر  جلاهی از رسانه ها و فعالان فضای مجازی خواست بدون شواهد علمی و گزارش های مستند استرس را به جامعه تزریق نکنند و اجازه دهند کادر درمانی بدون حواشی به وظیفه خود عمل کند.

روز جمعه خبری به همراه یک تصویر از یک بیمار منتشر و اعلام شده بود که این فرد به یکی از داروخانه‌های شبانه روزی شهرستان بابل مراجعه کرده که علائم پوستی شبیه به آبله میمونی داشته است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 37117

ارسال نظر