جزئیات تازه از طرح ساماندهی استخدام کارکنان | کدام قراردادهای غیرمستقیم به قرارداد مستقیم تبدیل می‌شوند؟

سامان دهی نیروهای شرکتی از دو سال قبل در مجلس شورای اسلامی پیگیری شده و همچنین یکی از شعارهای رئیس جمهور در انتخابات 1400 توجه به نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی و اجرای عدالت برای کارکنان دولت با هر الگوی جذبی بوده است.

جزئیات تازه از طرح ساماندهی استخدام کارکنان | کدام قراردادهای غیرمستقیم به قرارداد مستقیم تبدیل می‌شوند؟

نمایندگان مجلس کلیات طرحی را به تصویب رساندند که می‌تواند به سامان‌دهی نیروی کار در دولت کمک کند. اگرچه این دغدغه نیز ایجاد خواهد شد که متعهد شدن دولت در قبال نیروی کار فعلی، ممکن است به بزرگ‌‌تر شدن حجم دولت و افزایش هزینه‌های جاری و در نتیجه کسری بودجه منجر شود که به نظر می‌رسد در تصویب جزئیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و اجرا باید حتما مراقب این آسیب بود.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان | سازمان امور استخدامی حامی پیمانکاران و واسطه‌هاست، نه کارگران!

امروز بیش از ۲۷ نوع قرارداد در بین کارکنان دولت وجود دارد و در یک سازمان افرادی با کار مشخص حقوق‌های متفاوتی دریافت می‌کنند که این عامل، انگیزه کارکنان را کاهش می‌دهد. با توجه به متنوع بودن قراردادها آمار دقیقی از کارکنان دولت وجود ندارد و این یک مطالبه جدی برای جامعه است که قرارداد کارکنان دولت ساماندهی شود.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 36980

ارسال نظر