سارق خطرناک منازل دستگیر شد

فرمانده انتظامی مشهد گفت: با هوشیاری ماموران کلانتری ۴۳ معراج یک متهم به سرقت وسایل خانه دستگیر و متهم هفت فقره سرقت کشف شد.

سارق خطرناک منازل دستگیر شد

سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد گفت: با هوشیاری ماموران کلانتری ۴۳ معراج یک متهم به سرقت وسایل خانه دستگیر و متهم هفت فقره سرقت کشف شد.

به گزارش عرشه آنلاین، وی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر سرقت وسایل یک خانه مسکونی در یکی از مناطق بلوار توس، بلافاصله تیمی از ماموران دایره آگاهی کلانتری ۴۳ معراج برای پیگیری موضوع وارد عمل شدند.  

وی افزود: در بررسی‌های ماموران انتظامی در محل مشخص شد متهم در نبود صاحبخانه شبانه با نفوذ به خانه تعدادی از لوازم با ارزش را به سرقت برده است.  

فرمانده انتظامی مشهد تصریح کرد: ماموران دایره آگاهی کلانتری ۴۳ معراج با بررسی اظهارات مالباخته و سرنخ‌های به جا مانده تحقیقات خود را آغاز و به فردی سابقه‌دار مظنون شدند.  

نگهبان افزود: تیم رسیدگی‌کننده به پرونده پس از جمع‌آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضائی متهم را در اقدامی ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش تعدادی از وسایل مسروقه را کشف کردند.  

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: متهم ۳۶ ساله در مواجهه با ادله و مستندات موجود به هفت فقره سرقت وسایل خانه در محدوده بلوار توس و فروش قسمتی از اموال مسروقه به افراد مال‌خر اعتراف کرد.

وی با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری افراد مالخر و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست موارد ذیل را در پیشگیری از سرقت وسایل خانه جدی بگیرند:

حتی‌الامکان از خالی گذاشتن خانه خودداری کنید.  

از گذاشتن کلید خانه زیر جا کفشی، داخل کفش، گلدان و... خودداری کنید.  

خانه خود را به تجهیزاتی از قبیل دزدگیر و دوربین مداربسته تجهیز کنید.  

هنگام ترک خانه از نگهداری هر گونه وجه نقد، اشیاء قیمتی و طلا و جواهر در خانه خودداری کرده و آن‌ را به صندوق امانات یا افراد مورد اعتماد بسپارید.  

هنگام خروج از خانه از قفل و بسته بودن درهای ورودی، تراس، پشت بام و پنجره‌ها مطمئن شوید.  

از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس و غیرمطمئن پرهیز کنید.  

بهتر است خط تلفن خانه خود را به شماره تلفن همراهتان انتقال دهید تا در صورت تماس دیگران با خط ثابت خانه بتوانید پاسخ داده و هرگونه ظنی را نسبت به عدم حضورتان خنثی کنید.  

دوربین‌های حفاظتی در هر قسمتی از خانه قابل نصب است؛ می‌توانید آن‌ را به رایانه‌ شخصی خود وصل کرده و حتی زمانی که در خانه نیستید، فضای داخلی و محوطه بیرونی را کنترل کنید.  

اگر می‌خواهید به مسافرت بروید یا مجبورید چند روزی خانه را خالی بگذارید، وسایل برقی خانه خود از جمله سیستم‌های روشنایی و نیز وسایل صوتی و تصویری را به سیستم‌های دارای زمان‌بندی مجهز کنید. این سیستم‌ها با توجه به زمانی که روی آن تنظیم می‌کنید، در طول شبانه‌روز وسایل برقی شما را به صورت اتوماتیک روشن و خاموش می‌کنند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 36704

ارسال نظر