یک گدای میلیونری شناسایی شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی ره نیشابور اظهار کرد: درآمد برخی از این متکدیان ساعتی بیش از ۴۰هزار تومان است؛ در این رابطه یک زن متکدی شناسایی کردیم که خانه‌اش در یکی از مناطق خوب نیشابور قرار دارد و شوهرش اذعان کرد همسرش به گدایی عادت کرده است.

یک گدای میلیونری شناسایی شد

ذبیح‌الله حاجتمند، مدیر کمیته امداد امام خمینی ره نیشابور اظهار کرد: درآمد برخی از این متکدیان ساعتی بیش از ۴۰هزار تومان است؛ در این رابطه یک زن متکدی شناسایی کردیم که خانه‌اش در یکی از مناطق خوب نیشابور قرار دارد و شوهرش اذعان کرد همسرش به گدایی عادت کرده است.

 

به گزارش عرشه آنلاین، وی خاطرنشان کرد: تنها راه مقابله با پدیده تکدی‌گری فرهنگ‌سازی است تا شهروندان گول ظاهر این افراد را که از ترفندهای مختلف برای برانگیختن حس ترحم شهروندان استفاده می‌کنند نخورند و بهترین راه برای مبارزه با پدیده تکدی‌گری کمک نکردن شهروندان به این افراد است.

 

حاجتمند خاطرنشان کرد: در حال حاضر گروهی به مددجویان کمیته امداد اضافه شده که سرپرست خانواده متواری هستند و بیشتر این افراد معتاد و زباله‌گرد هستند و درآمد خوبی هم از راه زباله‌گردی کسب می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۴۶هزار صندوق صدقات کوچک، ۲۸۹ صندوق متوسط و یک‌هزار و ۳۷۷ صندوق صدقات بزرگ در سطح شهرستان نیشابور وجود دارد و به طور متوسط ماهیانه ۲۰۰ میلیون تومان از محل این صندوق‌ها جمع‌آوری می‌شود.

 

وی افزود: تامین اقلام بهداشتی برای خانواده های دارای بیماران صعب العلاج و تامین هزینه ودیعه مسکن برای خانواده های مددجوی فاقد مسکن بزرگ‌ترین چالش‌های کمیته امداد نیشابور است و در حال حاضر ۳۰۰ مددجوی بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد نیشابور است که هزینه ایزی‌لایف این افراد ماهیانه ۲۰۰میلیون تومان بوده و امسال به خاطر گران شدن اقلام بهداشتی به خوبی نتوانستیم خدمات مورد نیاز ایشان را ارائه دهیم./ رکنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 36564

ارسال نظر