وسایل ممنوعه برای زائران اربعین

دستگاه‌های ایکس ری که در مرز‌های ما فعال هستند تقویت و پلیس مواد مخدر هم باید به تجهیزات کامل مستقر شوند.

وسایل ممنوعه برای زائران اربعین

زائرانی که برای زیارت به عتبات عالیات از مرز رسمی خسروی مشرف می‌شوند از همراه داشتن هرگونه داروی ممنوعه طبق قانون کشور عراق هنگام خروج از مرز خودداری کنند.

محمد حیدری رئیس ستاد مدیریت و سامان دهی زائران اربعین حسینی در قصرشیرین گفت : مرز خسروی بعد از ۲سال انتظار و با تلاش‌های وزیر کشور و اهتمام استاندار کرمانشاه بازگشایی شده و رایزنی‌ها با مقامات عراقی نتیجه داد که همکاری دستگاه‌های نظامی و مرزبانی و پایانه مرز خسروی برای بدرقه اولین کاروان زائران قابل قدردانی است.

وی از انعکاس خبر بازگشایی مرز و اعزام اولین کاروان زائران اربعین در رسانه‌های ملی، استانی و محلی قدردانی کرد و بر شناسایی و معرفی ظرفیت‌های مرز خسروی برای حضور حداکثری زائران در این مرز از سوی رسانه‌ها تاکید کرد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: در جلسه‌ای که با مقامات استان دیاله عراق برگزار شد بر ممنوعیت مواد مخدر و استفاده از دارو‌های حاوی کدوئین طبق قانون این کشور تاکید کردند که باید تدابیر لازم برای آن لحاظ کنیم و بازرسی در مرز‌های ما بگونه‌ای باشد که در روند اعزام زائران به عراق مشکلی پیش نیاید.

حیدری ادامه داد: قصرشیرین دارای ۲ مرز رسمی و بین المللی خسروی و پرویزخان است که ما باید خود را با استاندارد‌های جهانی هم‌تراز کنیم و با توجه به ماهیت و ذات مرز و انتقال قاچاق و مواد مخدر، تمامی کنترل‌ها بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین ادامه داد: با توجه به اعزام زائران از مرز خسروی و اهمیت آن تلاش هایمان را در این مرز مضاعف کرده و با استقرار سگ‌های مواد یاب نظارت بر مرز‌ها را بیشتر کنیم.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های ایکس ری که در مرز‌های ما فعال هستند تقویت و پلیس مواد مخدر هم باید به تجهیزات کامل مستقر شوند.

حیدری گفت: این شهرستان مرزی با این موقعیت مهم و راهبردی مرکز درمانی معتادان ندارد و نباید سیمای شهر و امنیت روانی تحت تاثیر حضور معتادان متجاهر قرار گیرد./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 36515

ارسال نظر