جزئیات تازه از مشمولان جدید رتبه‌بندی معلمان

در حال حاضر با این رتبه بندی ۴۵ تا ۹۰ درصد حقوق معلمان بالا می‌آید و معیشت یک میلیون معلم کامل میشود.

جزئیات تازه از مشمولان جدید رتبه‌بندی معلمان

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز باید رتبه بندی شوند و به آنها درجه دهیم؛ چراکه کار مربی‌گری کودکان بسیار سخت است.

علیرضا منادی سفیدان در آیین تکریم مهدی علی‌اکبرزاده و معارفه حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با حضور جمعی از هنرمندان فعال در این عرصه برگزار شد، با اشاره به اهمیت قانون رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: آموزش از صفر سالگی کودک و زمانی که بچه به دنیا می‌آید شروع می‌شود. بخشی از زنجیره تامین آموزش نهاد خانواده است.

وی با اشاره به تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تصریح کرد: آموزش کودک از صفر تا شش سالگی معطوف به مهدهای کودکی می‌شود که سالها دست سازمان بهزیستی بود و می‌توان گفت اینگونه بسته آموزش ما کامل نبود. کسی به این امر دقت نمی‌کرد ولی الان این موضوع تصویب شده است و هفته آینده در مجلس شورای اسلامی قانون می‌شود. اینگونه این بخش از آموزش را به وزارت  آموزش و پرورش برگرداندیم و با تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک این نقصان را رفع کردیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به قانون رتبه بندی معلمان، افزود: اساس مشکل ما در آموزش و پرورش این بود که معلم سالها رها بود. معلمی با ۲۰ سال و یا ۳۰ سال سابقه با "نومعلم" یکی بود. برای رفع این مشکل، تدوین لایحه قانون رتبه بندی معلمان را از دولت قبلی با تلاش فراوان شروع کردیم، هزینه زیادی داشت چراکه همه می‌ترسیدند به این موضوع ورود کنند. بالاخره در مجلس و شورای نگهبان تصویب شد و آقای نوری نیز در اواخر این مسیر به ما کمک بسیاری کردند و نهایتا قانون رتبه بندی معلمان را تصویب کردیم.

به گزارش ایسنا، پس از اشاره رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به قانون رتبه بندی معلمان، همهمه‌ای از سوی معلمان و مربیان حاضر در مراسم ایجاد شد که منادی در پاسخ به آن ادامه داد: این هفته پول‌های معلم‌ها را می‌دهند. معلم باید پنج سال تلاش کند تا رتبه ای بگیرد و برای گرفتن این رتبه ده‌ها شاخص وجود آورد. اگر معلمی خوب کار کند ارتقا گرفته و بالاترین مقامی که برای آن در نظر گرفتیم استاد معلمی است. تاکنون همه معلمان در کشور همانند کارمندان از فصل دهم حقوق می‌گرفتند در حالی که معلم فراتر از کارمند است. در حال حاضر با این رتبه بندی ۴۵ تا ۹۰ درصد حقوق معلمان بالا می‌آید و معیشت یک میلیون معلم کامل میشود. 

منادی در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه نمایندگان مجلس حقوق اساتید دانشگاه را نیز همسان سازی کردند، گفت: در حال حاضر ۷۰۰۰ شرکت دانش بنیان داریم و امروز ۴۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی آنها است و سال گذشته ۴۰۰ هزار نفر ایجاد اشتغال کردند. در خیلی از شهرها کانون پرورش فکری وجود ندارد. در این راستا به نمایندگان مجلس گفتیم هر نماینده در شهر خود کمک کند تا کانون پرورش فکری برای شهر ایجاد شود. از سوی دیگر تلاش می‌کنیم سال دیگر بودجه کانون پرورش فکری نیز بیشتر شود./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 36446

ارسال نظر