پزشکان فارس محکوم شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از صدور حکم محکومیت در ۶۳ پرونده مربوط به اخذ وجه اضافه از بیماران در سطح این استان خبر داد.

پزشکان فارس محکوم شدند

غلامرضا سالاری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از صدور حکم محکومیت در ۶۳ پرونده مربوط به اخذ وجه اضافه از بیماران در سطح این استان خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین، از رسیدگی به ۶۳ پرونده تخلف مرتبط با دریافت وجه اضافه از بیماران در فارس خبر داد و گفت: موضوع این پرونده ها اخذ وجه اضافه از بیماران بابت ویزیت و یا عمل های جراحی بوده که بعد از بررسی در کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی، به تعزیرات حکومتی استان ارجاع و رسیدگی شده است.

به نقل از تعزیرات فارس، سالاری اضافه کرد: قانونگذار مجازات جریمه نقدی از دو تا ده برابر اضافه دریافتی از بیماران، توبیخ کتبی و درج در پرونده را به عنوان مجازات رعایت نکردن تعرفه های درمانی در نظر گرفته که بر اساس مصوبه اخیر سران محترم قوا، میزان این مجازات ها افزایش ۵ برابری داشته است.

سالاری از جریمه نقدی ۱۲ میلیارد ریالی متخلفین این پرونده ها خبر داد و خاطرنشان کرد: متخلفان علاوه بر جریمه نقدی، ملزم به بازگرداندن میزان اضافه دریافتی به شاکیان و در مواردی نیز محکومیت درج در پرونده شده‌اند.

مدیرکل تعزیرات فارس گفت: مطابق قانون؛ دریافت بیش از میزان مصوب تعرفه در خدمات درمانی تخلف است و مردم می توانند در صورت مشاهده این تخلفات، موضوع را به دانشگاه علوم پزشکی  گزارش کنند.

بازداشت سه متهم در رابطه با ارز قاچاق

سالاری همچنین با اشاره به اینکه پرونده سه متهم ارزی در تعزیرات حکومتی فارس منجر به صدور حکم محکومیت شده است، گفت: این افراد به اتهام انجام معاملات غیرمجاز ارزی توسط نیروی انتظامی استان بازداشت شده بودند که پرونده آنها در تعزیرات حکومتی استان رسیدگی و با توجه به تحقیقات انجام شده تخلف این افراد محرز شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس خاطرنشان کرد: این پرونده‌ها در نهایت منتهی به صدور حکم جریمه نقدی به میزان ۶۰۰ میلیارد ریال در حق دولت از سوی متهمان شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 36220

ارسال نظر