مدیران افیونی و اراذل اینستاگرام دستگیر شدند

۵۵ مدیر صفحات مجازی فروش موادمخدر دستگیر شدند.

مدیران افیونی و اراذل اینستاگرام دستگیر شدند

رئیس پلیس پایتخت جزئیات دستگیری ۵۵ مدیر صفحات مجازی فروش مواد مخدر را تشریح کرد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح دوشنبه در حاشیه هجدهمین طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران در جمع خبرنگاران گفت: این مرحله از طرح با به اجرا گذاشتن ۴۰۸ حکم قضائی، دستگیری ۱۵۵ قاچاقچی عمده و ۳۴۲۴ خرده فروش مواد مخدر به اجرا گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله از طرح ظفر دو تن و ۷۸۸ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است، افزود: ۲۸ باند بزرگ و کوچک مواد مخدر که به تهران می آیند و مواد مخدر توزیع می‌کنند شناسایی و منهدم شدند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه ۲۱ نفر از اراذل و اوباش که علاوه بر فروش مواد مخدر اقدام به شرارت می‌کردند هم دستگیر شدند، گفت: ۲۹۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان کشف شد. همچنین ۸ باب منزل که به طور رسمی اقدام به فروش مواد مخدر می‌کردند هم شناسایی و پلمب شدند.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله از طرح ظفر ۱۹ قبضه سلاح سرد و گرم کشف شد، گفت: ارزش ریالی کشفیات هجدهمین طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر حدود ۳۸ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

رحیمی با اشاره به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی گفت: در فضای مجازی هم پلیس مبارزه با مواد مخدر اقدامات جدی دارد و در این مرحله از طرح ظفر ۲۶۰ پیج فعال شناسایی و ۵۵ نفر از گرداندگان این پیج ها دستگیر شدند.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، ۶۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر توهم زا، کوکائین، شیشه و قارچ‌های جادویی از این افراد کشف شده است.

وی با اشاره به اقدامات جدید پلیس مبارزه با مواد مخدر در حوزه برخورد با مراکز توزیع مواد مخدر گفت: در کنار تمامی برخوردهایی که تا به امروز با فروشندگان مواد مخدر داشته ایم، این بار قرار است به سراغ عطاری‌ها هم برویم. چرا که این مراکز مواد مخدر صنعتی را به عناوین مختلف مانند قرص‌های لاغری به فروش می‌رسانند.

رحیمی با اشاره به اینکه خرده فروشان مواد مخدر به تازگی به بی آر تی ها هم ورود کرده اند و از ازدحام و شلوغی این محل‌ها سوءاستفاده می‌کنند، گفت: طرح‌های ویژه ای برای مبارزه با این خرده فروشان هم در بی آر تی ها و هم در ترمینال‌های چندگانه، میادین میوه و تره بار به ویژه تره بار مرکزی و ضایعاتی‌ها به اجرا گذاشته ایم.

وی با اشاره به اینکه مبارزه بی امان با قاچاقچیان و معتادان متجاهر همچنان ادامه دارد، گفت: مبارزه با مواد مخدر به خصوص در شهری مانند تهران دو بخش دارد. یکی باید با توزیع کنندگان باشد و دیگری با مصرف کنندگان.

رحیمی گفت: در مبارزه با تولیدکنندگان تا به امروز هیچ موقع ماده ۴۲ قانون مبارزه با مواد مخدر به اجرا گذاشته نشده است. این ماده می‌گوید خرده فروشان مواد مخدر باید به اردوگاه بروند اما تا به امروز در تهران نه اردوگاهی داشته ایم و نه خرده فروشی به اردوگاه رفته است.

وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه در اجرای این قانون باید به ترک فعل دستگاه‌ها ورود کند، گفت: در تهران حدود ۹ هزار معتاد متجاهر هستند که همیشه رها هستند چرا که فضایی برای اینها نداریم.

رحیمی با اشاره به اینکه شهرداری اقدامات مناسبی در راستای جمع آوری و بازپروری معتادان انجام داده است، گفت: شهرداری مرکزی برای نگهداری معتادان درست کرده است، دستگاه‌های دیگر هم مراکزی برای نگهداری معتادان زخم باز و زنان ایجاد کرده اند اما کافی نیست. ما در تهران بزرگ باید ظرفیت پذیرش ده هزار معتاد متجاهر را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: مراکز بازپروری و مراکز DIC باید از مراکز جمعیتی دور باشند تا محله‌هایی مانند شوش و مولوی همچنان درگیر معتادان نباشند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 36137

ارسال نظر