کرونا برگشت؛ این شهر قرمز شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: بر این اساس، برگزاری هرگونه تجمع، مسابقه ورزشی و برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی در این دو شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

کرونا برگشت؛ این شهر قرمز شد

اسماعیل محبی پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: بر این اساس، برگزاری هرگونه تجمع، مسابقه ورزشی و برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی در این دو شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش عرشه آنلاین، وی ادامه داد: فعالیت تمام باشگاه‌های ورزشی و استخرها نیز ممنوع است و جلسات ضروری نیز نباید با حضور بیش از ۲۰ نفر برگزار شود.

اظهار داشت: در صورت ثابت مانده شرایط در گراش و سرچهان، نماز جمعه این هفته در این دو شهرستان نیز برگزار نخواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اضافه کرد: حمل و نقل عمومی شهری و برون شهری در این دو شهرستان نیز با بیش از ۵۰ درصد ظرفیت ممنوع است.

محبی پور ادامه داد: فرودگاه‌ها و ترمینال‌های شهرهای قرمز و نارنجی نیز باید بر استفاده شهروندان از ماسک و رعایت سایر دستورالعمل های بهداشتی نظارت کنند.

وی گفت: فرمانداران شهرستان‌های نارنجی و زرد نظارت و پایش مستمر داشته باشند تا مجبور به اعمال محدودیت های بیشتر این شهرستان‌ها نشویم.

کرونا همچنان یک تهدید جدی برای سلامت شهروندان است

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا، آمار و ارقام مبتلایان و فوتی‌های کرونا طی دو هفته گذشته را بیانگر تداوم قدرت کشندگی کرونا دانست و افزود: اینکه این ویروس با سویه‌های مختلف می تواند تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان باشد تذکر جدی برای همگان و تاکیدی بر لزوم رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی است.

محبی پور افزود: از جمله آثار آلوده شدن به کرونا این است که بخشی از اقدامات درمانی در افرادی که به بیماری دیگری مبتلا هستند را به تعویق می اندازد که این مساله نیز می تواند تهدیدی برای سلامت آن عزیزان باشد و بنابراین باید از افراد دارای بیماری زمینه‌ای نیز در مقابل کرونا به شدت مراقبت کرد.

رسانه‌ها مردم را تشویق به تزریق واکسن کنند

وی، بر تزریق واکسن را بهترین راه برای کاهش آسیب پذیری در مقابل کرونا دانست و از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی خواست که مردم را تشویق و ترغیب به تزریق واکسن کنند.

او گفت: به ویژه کسانی که دچار ضعف جسمانی یا بیماری‌های زمینه‌ای هستند و افرادی که ۶ ماه از تزریق آخرین واکسن آنها گذشته و واکسن یادآور را تزریق نکرده اند بسیار مورد تهدید هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: علاوه بر تزریق واکسن، باید از ارتباط با افراد آلوده پرهیز شود و افراد شاغل مبتلا نیز از حضور در محل کار خودداری کرده و خود را در منزل قرنطینه کنند.

محبی پور اظهار داشت: هم اینک ۵۵ درصد جامعه هدف استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که اگر این عدد به ۷۵ درصد برسد می‌توان به ایمنی جمعی امیدوار بود و از پیک‌های احتمالی عدی با اطمینان بیشتری عبور کرد.

او افزود: وضعیت استان در دریافت دُز چهارم بسیار ضعیف است و زیر ۱۰ درصد جمعیت استان مرحله چهارم را تزریق کرده‌اند که باید با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم را تشویق به تزریق این مرحله از واکسن کنیم.

وی گفت: بنده جزو اولین کسانی بودم که دُز چهارم واکسن کرونا را تزریق کردم و شهروندان اطمینان داشته باشند که سلامت آنها با دریافت واکسن در این مرحله تهدید نخواهد شد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا، با بیان اینکه، ۲۰ درصد مجموع مبتلایان کرونا در استان را کودکان تشکیل می‌دهند افزود: کودک وقتی از مدرسه یا مهد به منزل برگردد در صورت مبتلا بودن می‌توانند پدر و مادر و سایر اعضای خانواده را آلوده کنند.

محبی پور افزود: با توجه به اینکه آثار درمانی این ویروس تا مدت ها می تواند مشکلاتی را برای کودکان ایجاد کند، لذا ضرورت دارد که مراقبت بیشتری از کودکان شود./ ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 36006

ارسال نظر