جزئیات جدید از قتل محیط‌بان نجفی

دادستانی کرمانشاه حکم دستگیری را صادر کرده و عوامل انتظامی استان هم پیگیر هستند که در اسرع وقت، قاتل را دستگیر کنند.

جزئیات جدید از قتل محیط‌بان نجفی

جزئیات جدید از قتل محیط‌بان برومند نجفی اعلام شد.

محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با بیان اینکه من خبر قتل محیطبان نجفی را وقتی در دفتر خودم بودم، دریافت کردم، اظهار کرد: امروز اولین جلسه رسیدگی مجدد به پرونده محیطبان نجفی بود و قاضی پرونده، اولیای دم یعنی خانواده فلاحی را احضار کرده بود و از زندان نیز خواسته بود که محیطبان را به دادگاه بیاورند.

وی افزود: پس از برگزاری جلسه دادگاه و آنطور که شهود روایت کرده اند، در زمانی که ماموران قصد انتقال محیطبان نجفی از مجتمع قضایی کرمانشاه به زندان را داشتند، یکی از اقوام مقتول به سرباز زندان که محیطبان را همراهی می کرد، حمله ور شده و او را از ناحیه دست مجروح می کند. در همین زمان، پدر مقتول هم با سلاح گرم که احتمالا کلاشینکف بوده به سمت محیطبان نجفی تیراندازی و او را به قتل می رساند.

به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست، در حال حاضر قاتل محیطبان نجفی (فلاحی) و کسی که به سرباز زندان حمله کرده، متواری هستند و تحت تعقیب قرار دارند.

محبت خانی با اشاره به اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص روند پرونده محیطبان نجفی، گفت: ما از ابتدای تشکیل این پرونده چندین بار برای اخذ رضایت از خانواده مقتول فلاحی به کرمانشاه سفر کردیم. یکبار هم به همراه دکتر سلاجقه، ریاست سازمان حفاظت محیط زیست به این استان رفتیم و با بزرگان، ریش سفیدان و مسئولان استانی دیدار کردیم و آنان قول دادند که برای اخذ رضایت از خانواده مقتول تلاش کنند و این کار را هم کردند.

وی تصریح کرد: بر خلاف ادعای برخی از رسانه ها مبنی بر اینکه سازمان در این پرونده یک بعدی جلو رفته است، ما هر دو بعد را دنبال کردیم یعنی هم اقداماتی برای شکستن رای انجام دادیم و هم تلاش کردیم رضایت اولیای دم را جلب کنیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست، افزود: پس از دیدارهای متعدد ما با اولیای دم و نیز تلاش های گسترده مقامات و ریش سفیدان محلی، پدر مرحوم فلاحی مرتب می گفت باید محیطبان نجفی پای چوبه دار بیاید و من آنجا رضایت می دهم. موردی که در جلسه امروز دادگاه هم تکرار کرده است که البته می توانست یک ترفند باشد.

محبت خانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما موضوع قتل محیطبان نجفی را از دو وجه دنبال می کنیم؛ اول آنکه از مقامات ذی ربط پیگیر هستیم که قاتل هرچه زودتر دستگیر شود. در این زمینه، دادستانی کرمانشاه حکم دستگیری را صادر کرده و عوامل انتظامی استان هم  پیگیر هستند که در اسرع وقت، قاتل را دستگیر کنند.

وی، ادامه داد: موضوع دوم این است که چرا باید محیط‌بان به این راحتی مورد سوء قصد قرار بگیرد؟ این سوالی است که محیطبانان مرتب از خود من می پرسند. چراکه برای جامعه محیطبانی کشور ایجاد نگرانی کرده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست تاکید کرد: ما باید بتوانیم امنیت محیطبانان خود را در صورت استفاده بجا و قانونی از سلاح خود در حین انجام وظایف قانونی شان به طور کامل تامین کنیم./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35980

ارسال نظر