طوفان در کرمان؛ هواشناسی هشدار داد

رییس مرکز هواشناسی کرمان گفت: روز سه شنبه (۱۸ مردادماه ) هشدار جوی در راستای وزش باد و طوفان شن در شرق استان کرمان صادر شده که تا روز شنبه این شرایط ادامه خواهد داشت.

طوفان در کرمان؛ هواشناسی هشدار داد

حمیده حبیبی، رییس مرکز هواشناسی کرمان گفت: روز سه شنبه (۱۸ مردادماه ) هشدار جوی در راستای وزش باد و طوفان شن در شرق استان کرمان صادر شده که تا روز شنبه این شرایط ادامه خواهد داشت.

به گزارش عرشه آنلاین، وی با بیان اینکه این پدیده جوی از ظهر امروز (۲۰ مردادماه ) در بیشتر مناطق کرمان بویژه نیمه شرقی استان کرمان آغاز شده است گفت: کاهش دید افقی در شرق و جنوب‌شرق این استان به دلیل وقوع طوفان شن و خاک دور از انتظار نیست.

رییس مرکز هواشناسی کرمان ادامه داد: همچنین علاوه بر شرق این استان در پاره ای مناطق از جمله  انار، بم، راور، رفسنجان، رودبار جنوب، ریگان، سیرجان، شهداد، صفاییه، فهرج، گلباف و نرماشیر افزایش سرعت وزش باد نیز پیش بینی شده است.

وی اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمان به استان های همجوار و همچنین احتمال آسیب به سازه های موقت و شکستن درختان فرسوده را از پیامدهای احتمالی این وزش باد اعلام کرد.

حبیبی توصیه کرد: استحکام سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، عدم حضور در فضای باز به ویژه برای گروه های حساس، آمادگی دستگاه های اجرایی استان در مقابله با این پدیده لازم و ضروری است./ ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35559

ارسال نظر