برنامه آموزش و پرورش برای کنکور 1402 اعلام شد

تکلیف آموزش و پرورش در کنکور ۱۴۰۲ مشخص شد.

برنامه آموزش و پرورش برای کنکور 1402 اعلام شد

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با تشریح تکالیف آموزش و پرورش در کنکور ۱۴۰۲ گفت: شرکت در ۲ کنکور سال آتی الزامی نیست.

منصور کبگانیان در نشست خبری با موضوع «ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی» با اشاره به داوطلبانی که سوابق تحصیلی ندارند گفت: آئین نامه‌های مربوط به این موضوع را آموزش و پرورش اعلام خواهد کرد.

وی ادامه داد: امکان ترمیم سوابق تحصیلی توسط آموزش و پرورش ایجاد خواهد شد، سیاست ما این است که تا قبل از شروع سال تحصیلی، آئین نامه‌های لازم توسط آموزش و پرورش در خصوص موضوع مذکور به شورای سنجش پذیرش دانشجو ارائه شود.

وی ادامه داد: این سوابق تحصیلی فقط مختص داوطلبان نظام قدیم نیست، بلکه این مشکل شامل فنی و حرفه‌ای ها و هنرستانی‌ها نیز می‌شود.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: در همین خصوص با مسئولان آموزش و پرورش جلساتی را داشته‌ایم، ولی هنوز مصوبه‌ای در این خصوص نهایی نشده است و آموزش و پرورش موظف است قبل از شروع سال تحصیلی ضوابط و آئین نامه مربوط به ترمیم سوابق تحصیلی داوطلبان را اعلام کند.

کبگانیان در مورد حذف دروس عمومی از کنکور نیز گفت: دروس عمومی حذف نشده بلکه در بخش سوابق تحصیلی مورد سنجش قرار گرفته و وزن آن نیز افزایش یافته و در پذیرش داوطلب نقش جدی دارد.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به ساماندهی سهمیه‌های کنکور گفت: درباره سهمیه‌ها، ما هنوز از سهمیه مناطق محروم دفاع می‌کنیم، درباره سهمیه ایثارگری نیز این سهمیه مصوبه مجلس شورای اسلامی است، بنابراین ترجیح می‌دهیم مصوباتی را که مجلس خود مصوب کرده است، به آن ورود نداشته باشیم.

وی ادامه داد: شورا در حال تهیه سیاست‌های مربوط به سهمیه‌های کنکور است و رؤسای سه قوه از ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور درخواست کرده‌اند، سیاست‌های مربوط به سهمیه‌ها را ارائه دهیم.

کبگانیان افزود: برنامه ما این است مصوباتی که مربوط به مجلس شورای اسلامی بوده با همکاری نمایندگان مجلس و توسط خود آنها اصلاح شود.

وی ادامه داد: کار کارشناسی درباره سهمیه‌های کنکور در حال تمام شدن است همه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به ستاد نقشه جامع علمی کشور ابلاغ کرده‌اند، ظرف مدت ۶ ماه، سیاست‌های مربوط به سهمیه‌ها را اعلام کنند تا در صحن شورا بررسی و نهایی و ابلاغ شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در حال حاضر حدود ۲۷ سهمیه وجود دارد که درصد زیادی از این سهمیه‌ها باید حذف شده، درصدی اصلاح شده و درصدی هم باید تغییر کند.

وی همچنین به سوتفاهمی که درباره دو بار برگزار شدن کنکور ایجاد شده است اشاره کرد و گفت: این به نفع داوطلب است، اگر فرد در آن قسمت کنکور که سال آینده ۶۰ درصد تأثیر دارد، مشکل داشت می‌تواند، در کنکور دوم شرکت کند و این اصلاً اجباری نیست.

وی ادامه داد: داوطلب هر کدام از نتایج که مطلوب بود را می‌تواند انتخاب کند، اینکه تبلیغ شده که کنکور را دو بار برگزار می‌کنند اینگونه نیست، اگر دانش آموز راضی بود دیگر لازم نیست در کنکور برای بار دوم شرکت کند و نتیجه آن نیز دو سال اعتبار دارد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35226

  • احسان

    سلام لطفا نمرات ترمیم را در کارنامه ومعدل دیپلم کتبی دبیرستان سال دوازدهم تاثیر دهید چون دانش آموزان در ترمیم معدل زحمت می کشندتا معدلشان بالاتر رود و منطقی است که این نمرات در معدل آنان تاثیر بگذارد وبیشتر دانشگاهها مثل فرهنگیان هم معدل دیپلم را برای ورود به دانشگاه تاثیر می دهند تقاضا می کنم نظر دانش آموزان پایه دوازدهم را به وزیر ومعاون محترم وقسمت سنجش وپایش آموزش وپرورش برسانیدتا با ارسال بخشنامه ایی این طرح را اجرایی کنندتشکر

  • ناشناس

    الان برای داوطلب زبان نمره ی نهایی فیزیک و شیمی و گسسته و سایر نهایی ها ۴۰ درصد قطعی نمره است؟!

  • Ali

    عالي 😍خدا خیر بده اون مسئولی که عمومی رو حذف کرد و کنکور رو دو بار در سال کرد خدا قوت به رییس جمهور آقای رییسی برای تصویب این ایده ی خوب.اجرکم عندالله

  • ستاره

    سلام منظورتون اینه که اگه من تو کنکور دی شرکت کردم و از رتبه ام راضی بودم لازم نیست تو کنکور تیر شرکت کنم؟؟ یا شرکت در کنکور تیر حتمی و الزامی هست؟؟

  • نیما

    امیدوارم که سهمیه هارو اصلاح کنند الان بر اساس معدل هستش و اینکه واقعا برای یکی که زحمت نمیکشه و با ۲۵ درصد سهمیه جهانبازی میره برا کنکور قبول میشه این کار کاملا اشتباهی هستش امیدوارم که مسئولان رسیدگی کنن

  • مریم

    این تغییرات و تصمیمات خیلی خوبن.امیدوارزم سوااات کنکور در بخش تخصصی در چارچوب کتاب باشه و از میزان سختی استاندارد برخوردار باشه

  • محمد

    سلام من ۱۹ سالمه و فروردین سال بعد میشم ۲۰زسال
    من میتونم امسال در دی ماه تو کنکور سراسری شرکت کنم؟
    مشکلی بزام پیش نمیاد؟
    میتونم اعزام به خدمتم رو به بعد نتایج موکول کنم؟

  • رضا

    الان با 40درصد قطعی معدل مافیای معدل زیاد میشه باپول عوامل اجرایی مدارس را میخرند به من وشما چیزی نمیرسه کنکور به آن مهمی اینقدر تقلب شد چه برسه به معدل نهایی.همان کنکور اولی هزار مرتبه بهتر بود

  • Alina

    الان عمومیا حذف شد یا نه ؟

ارسال نظر