اطلاعیه مهم تامین اجتماعی

امکان اخذ غیرحضوری گواهی اشتغال به تحصیل برای فرزندان دانشجوی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی فراهم شد.

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی

علاوه بر بیمه‌شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی، خود فرزند دانشجو نیز می‌تواند از طریق سرویس خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی برای اخذ استعلام اشتغال به تحصیل خود اقدام کند.

بیشتر بخوانید: جزییات مهم بیمه دانشجویی تامین اجتماعی +مدارک و شرایط

امکان استعلام غیرحضوری گواهی اشتغال به تحصیل برای فرزندان دانشجوی بیمه شدگان بالای که نوزده سالگی‌شان تمام شده فراهم شد.

مطابق ماده ۵۸ قانون تامین اجتماعی، فرزندان ذکور بیمه‌شدگان تا پایان ۱۹ سالگی می‌توانند به تبع بیمه‌شده اصلی، از خدمات مقرر در قانون تامین اجتماعی استفاده کنند و پس از پایان سن ۱۹ سالگی، ارائه خدمات به افراد مذکور، در صورت اشتغال به تحصیل آنان در مراکز آموزش عالی میسر است. 

براساس این گزارش، پیش از این احراز مراتب اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، از طریق ارائه گواهی اشتغال به تحصیل صادره از سوی مراکز آموزش عالی میسر بود و این امر مستلزم مراجعه حضوری دانشجو به مرکز آموزشی مربوطه، دریافت گواهی اشتغال به تحصیل و ارائه آن به واحدهای اجرایی سازمان بود که با راه‌اندازی سرویس غیرحضوری استعلام گواهی اشتغال به تحصیل، نیازی به مراجعه حضوری به مراکز آموزش عالی مربوطه و واحدهای اجرایی جهت دریافت و ارائه گواهی اشتغال به تحصیل نبوده و متقاضیان می‌توانند مراتب اشتغال به تحصیل را به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی، از طریق این سرویس به واحدهای سازمان اعلام کنند. 

طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، این گروه از دانشجویان لازم است به سامانه استعلام مدرک تحصیلی به نشانی اینترنتی estelam.msrt.ir مراجعه و کد رهگیری مربوط به وضعیت تحصیلی را دریافت کنند. توضیح اینکه کد پیگیری ۱۰ رقمی بوده که پس از ثبت اطلاعات دانشجو در سامانه مذکور، به شماره همراه دانشجو (که می‌بایست به نام وی باشد) ارسال می‌شود.

در مرحله بعد، بیمه‌شده اصلی یا دانشجو، باید به درگاه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir با حساب کاربری خود (در صورت نداشتن حساب کاربری، لازم است نسبت به ایجاد آن اقدام شود) مراجعه کند و کد رهگیری دریافت شده از سامانه استعلام مدرک تحصیلی را در درگاه مذکور (در مسیر بیمه‌شدگان/ خدمات نامنویسی/ اعلام کد مجوز استعلام اشتغال به تحصیل) ثبت کند. پس از انجام مراحل مذکور و در صورت تائید مراتب اشتغال به تحصیل، اطلاعات در پایگاه سازمان ثبت و امکان ارائه خدمات به فرد مورد نظر فراهم خواهد شد. 

علاوه بر بیمه‌شدگان اصلی، خود دانشجو نیز می‌تواند رأساً و در صورت ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در درگاه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی، از طریق سرویس مذکور نسبت به اعلام الکترونیکی مراتب اشتغال به تحصیل خود اقدام کند. 

این سازمان اعلام کرده است: با توجه به برخی نقایص اطلاعات دریافتی از پایگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امکان بهره‌برداری از این سرویس موقتاً برای دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میسر نیست و این قبیل افراد می‌بایست طبق روال سابق، ضمن مراجعه حضوری به واحدهای اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی، گواهی و مستندات مربوط به اشتغال به تحصیل خود را به صورت حضوری ارائه کنند. 

براساس این گزارش، استعلام گواهی اشتغال به تحصیل، می‌بایست در هر نیمسال تحصیلی مجدداً انجام شود. 

از زمان راه‌اندازی این سرویس تاکنون، بیش از ۸۴۵ هزار مورد استعلام در خصوص گواهی اشتغال به تحصیل از طریق سرویس غیرحضوری تأمین‌اجتماعی استعلام و ثبت شده است./ ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35073

ارسال نظر