وزارت بهداشت ادعای خرید 110 میلیون واکسن را تکذیب کرد

دستیار رسانه ای وزیر بهداشت گفت: تعداد کل واکسن وارد شده قبل ازتشکیل دولت سیزدهم در ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ فقط ۱۸ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۶۱۰ دُز واکسن بوده است، این در حالی است که جمع کل واردات واکسن بعد از ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ و در دولت سیزدهم به رقم ۱۴۳ میلیون و ۲۴۵ هزارو ۳۹۰ دُز واکسن رسیده است.

وزارت بهداشت ادعای خرید 110 میلیون واکسن را تکذیب کرد

پدرام پاک آیین، دستیار رسانه ای وزیر بهداشت گفت: تعداد کل واکسن وارد شده قبل ازتشکیل دولت سیزدهم  در ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ فقط ۱۸ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۶۱۰ دُز واکسن بوده است، این در حالی است که جمع کل واردات واکسن بعد از ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ و در  دولت سیزدهم به رقم ۱۴۳ میلیون و ۲۴۵ هزارو ۳۹۰ دُز واکسن رسیده است.

به گزارش عرشه آنلاین، وی با اشاره به رقم بالای قربانیان کرونا در روزهای پایانی دولت قبل گفت: در دولت سیزدهم واکسیناسیون سراسری و همگانی کرونا به میزان ۱۵۳ میلیون دُز صورت گرفت و در نتیجه آن آمار روزانه جانباختگان کرونا از ۷۰۰ نفر در زمان تحویل دولت سیزدهم به تک رقمی و در مقاطعی به صفر  رسید و همچنین تعداد استان‌های پرخطر این بیماری از ۲۸ استان در مقطع تحویل دولت سیزدهم به صفر رسید.

به گفته دستیار رسانه ای وزیر بهداشت، در وزارت بهداشت حمایت از تولید ۶ واکسن داخلی از دیگر اقداماتی بود که در دولت سیزدهم انجام شد.

وی افزود: میزان تزریق واکسن تا ۱۴ مرداد سال گذشته ۲۰۵۷۰۸۰۷ و تزریق  واکسن تا ۱۴ مرداد سال امسال نیز

 ۱۸۸۱۰۹۴۷۹ بوده است. به عبارت دیگر ، سال قبل این موقع حدود ۱۴ درصد جمعیت واکسینه شده بودند ولی در حال حاضر ۷۷ درصد کل جمعیت واکسن دریافت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34664

ارسال نظر