خطر سیل در کمین چهار محال بختیاری؛ وضعیت نارنجی شد

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جزئیات این سامانه به خبرنگار ایسنا گفت: این سامانه بارشی از بعداز ظهر روز یکشنبه ۱۶ مرداد ماه آغاز و تا اواخر روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

خطر سیل در کمین چهار محال بختیاری؛ وضعیت نارنجی شد

ولی بهره مند، کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سامانه بارشی از بعداز ظهر روز یکشنبه ۱۶ مرداد ماه آغاز و تا اواخر روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه۱۴۰۱  ادامه خواهد داشت.

به گزارش عرشه آنلاین، وی با بیان اینکه رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ از مخاطرات این سامانه بارشی است، افزود: این سامانه بارشی مناطق مختلف استان از جمله بویراحمد، باشت، چرام، کهگیلویه، گچساران، دنا، بهمئی و مارگون را فرا خواهد گرفت.

وی اظهارکرد: جاری شدن روان‌آب و آب گرفتگی گسترده معابر، سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد همراه با خیزش گرد و خاک موقت، کاهش شعاع دید و اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل خسارت در اثر باد شدید لحظه ای و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی از مهمترین خطرات این سامانه است.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی، تردد نکردن عشایر کوچ‌رو و دام ها در ارتفاعات، تصریح در برداشت مزارع برنج، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، پارک نکردن خودروها در کنار درختان فرسوده، پرواز نکردن با هواپیماهای سبک و بالگرد و آمادگی کلیه دستگاه‌های امدادی و اجرایی همچون نیروهای امدادی، فرمانداری‌ها، شهرداری ها، راهداری، مجموعه دستگاههای وزارت نیرو جهت مقابله با بحران توصیه می شود.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34653

ارسال نظر