مرگ دسته جمعی ماهیان دریاچه نمک | علت چه بود؟

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر از مرگ دسته‌جمعی تعداد زیادی ماهی در دریاچه نمک بندر ماهشهر خبر داد و علت این موضوع را نیز بیان کرد.

مرگ دسته جمعی ماهیان دریاچه نمک | علت چه بود؟

ایرج سلیمانی، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر اظهار کرد: دقایقی پیش خبر مرگ دسته‌جمعی تعداد زیادی ماهی در دریاچه نمک بندر ماهشهر به اداره محیط زیست این شهرستان اطلاع داده شد.

وی افزود: کارشناسان این اداره به همراه کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان سریعا به محل اعزام شدند و در حال نمونه‌برداری از ماهی‌های تلف شده هستند و عملاً کار بررسی علت مرگ دسته‌جمعی این ماهیان آغاز شده است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز همین اتفاق افتاده بود و مشخص شد که علت مرگ دسته‌جمعی ماهی‌های این دریاچه کاهش سطح آب و در نتیجه کاهش اکسیژن مورد نیاز ماهیان بوده است.

سلیمانی ادامه داد: با توجه به اینکه واحد کالر آلکالی پتروشیمی بندر امام تعطیل است و پمپاژ آب صورت نمی‌گیرد یکی از احتمالات مورد نظر ما همین موضوع است و احتمال می‌دهیم کاهش اکسیژن آب دریاچه علت مرگ دسته‌جمعی ماهی‌های آن باشد.

وی در پایان اظهار کرد: در هر صورت بررسی و کارشناسی‌های لازم در حال انجام است و به زودی علت دقیق مرگ دسته‌جمعی ماهی‌های دریاچه نمک بندر ماهشهر مشخص و اعلام خواهد شد.

 

منبع: رکنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34528

ارسال نظر