اعمال و دعاهای شب تاسوعا کدامند؟

درخصوص اعمالی که در روز تاسوعا سفارش شده ، همچنین می‌توان به چهار رکعت نماز اشاره کرد که در هر رکعت حمد و پنجاه مرتبه توحید سفارش شده است.

اعمال و دعاهای شب تاسوعا کدامند؟

درخصوص اعمال سفارش شده در روز تاسوعا همچنین می‌توان به چهار رکعت نماز اشاره کرد که در هر رکعت حمد و پنجاه مرتبه توحید سفارش شده است. این نماز مطابق است با نماز امیر المؤمنین علیه السلام که فضیلت بسیار دارد و بعد از نماز فرموده ذکر خدا بسیار کند و صلوات بسیار بفرستد بر رسول خدا صلى الله علیه و آله و بر دشمنان ایشان لعن بفرستد.

 

همچنین چهار رکعت در آخر شب سفارش شده که در هر رکعت بعد از حمد هر یک از آیة الکرسى و توحید و فلق و ناس ده مرتبه و بعد از سلام، صد مرتبه توحید خوانده شود.

در اسلام روز‌های خاص و مهم مانند عاشورا و تاسوعا است، این روز‌ها برای خود آداب و فضیلت‌هایی دارد که جزو مستحبات است و مسلمانان با رعایت آن به ثواب آن می‌رسند و در برخی هم به کراماتی در این دنیا می‌رسند. از آداب این روز‌ها نذری دادن، برپایی مجالس عزای امام حسین (ع) و ... است که در اینجا به برخی از این اعمال اشاره می‌کنیم.

روز نهم محرم، روز تاسوعا است. از حضرت صادق علیه السلام روایت است که فرمود تاسوعا روزی بود که جناب امام حسین علیه السلام و اصحابش را در کربلا محاصره کردند و سپاه شام بر قتال آن حضرت اجتماع کردند و ابن مرجانه و عمر سعد خوشحال شدند به سبب کثرت سپاه و بسیاری لشکر که برای آن‌ها جمع شده بود و جناب امام حسین علیه السلام و اصحابش را ضعیف شمردند و یقین کردند که یاوری از برای آن حضرت نخواهد آمد و اهل عراق او را مدد نخواهند نمود. پس فرمود پدرم فداى آن ضعیف غریب)

 

منبع: برنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34366

ارسال نظر