مقصران سیل کرمان به دادگاه احضار شدند

دادستان عمومی و انقلاب راور در شمال کرمان گفت: پیش از سیلاب و طبق گزارش واصله از اداره امور منابع آب شهرستان راور به دادستانی مبنی بر اینکه بعضی از محدوده های بستر رودخانه ها در مسیر روستای هروز و گردنه خراسانی توسط شرکت های پیمانکاری جاده ساز، مسدود شده اند و با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع سیلاب و طوفان، بررسی موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

مقصران سیل کرمان به دادگاه احضار شدند

مجتبی استوارزاده، دادستان عمومی و انقلاب راور در شمال کرمان گفت: پیش از سیلاب و طبق گزارش واصله از اداره امور منابع آب شهرستان راور به دادستانی مبنی بر اینکه بعضی از محدوده های بستر رودخانه ها در مسیر روستای هروز و گردنه خراسانی توسط شرکت های پیمانکاری جاده ساز، مسدود شده اند و با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع سیلاب و طوفان، بررسی موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

به گزارش عرشه آنلاین، وی اضافه کرد: بلافاصله با همراهی مدیران منابع آب، راه، منابع طبیعی و ماموران انتظامی بازدید میدانی از مسیر رودخانه ها در دستور کار دادستانی قرار گرفت و  دستور لازم برای آزادسازی بستر رودخانه ها صادر شد.

این مقام قضایی بیان کرد: وجود مقادیر زیادی سنگ و خاک در مسیر رودخانه سبب باعث انسداد مسیر آبراه می شد که این اقدام قبل از وقوع سیل صورت گرفت.

استوارزاده گفت: در صورت مسامحه و ترک فعل مسئولان در رفع موانع انتقال آب در مسیر رودخانه و مسیل ها، هیچ عذری از مسئولی پذیرفتنی نیست.

وی بیان کرد: چنانچه به دلیل سهل انگاری در عدم آزادسازی مسیر رودخانه توسط افراد متخلف، خسارات جانی و مالی به مردم وارد شود، دستگاه قضایی متولیان امر را تحت پیگرد قانونی قرار می دهد.

استوارزاده افزود: تصرفات در بستر رودخانه ها و مسیر آنها که جزو اراضی عمومی هستند باید آزادسازی شوند و با این اقدام هم مسیر رودخانه هموار و بازگشایی و هم در مواقع اضطراری و باران های شدید از وقوع سیل و حوادث ناگوار پیشگیری می شود.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34145

ارسال نظر