خبر خوش برای خسارت‌دیدگان سیل/دولت به همه منزل رایگان داده می‌دهد؟

استاندار مازندران گفت: 2 روستای «واسپول» و «پلادکوه» که به صورت کامل تخریب شدند در حریم و بستر رودخانه هستند و نمی‌تواند در آن محل ساخت و ساز داشته باشند، به همین منظور باید برای این آسیب‌دیدگان سکونتگاه جدید توسط خود اشخاص با همکاری فرمانداری مشخص تا در محل جدید ساخت و ساز آغاز شود.

خبر خوش برای خسارت‌دیدگان سیل/دولت به همه منزل رایگان داده می‌دهد؟

سیدمحمود حسینی پور نوری، استاندار مازندران گفت: امروز در دنیا داشبرد مدیریت بحران فعال است، و به همین دلیل به ویژه در کشورهای پیشرفته توانستند برخی از بحران ها را مدیریت کنند.

به گزارش عرشه آنلاین،حسینی‌پور با بیان اینکه استان مازندران همیشه در منظر اتفاقات و حوادث طبیعی است گفت: اقدامات قرارگاه بسیج سازندگی در روستاهای بالادست مرزن‌آباد و نیز پیش‌بینی حادثه و بستن جاده کندوان از سوی فرماندار چالوس بسیار حائز اهمیت بود و از بروز حادثه وخیم‌تر جلوگیری کرد.

وی، ارتباط روستایی در مناطق مختلف را از خلاها عنوان کرد و خواستار تحول اداره کل روستایی استان با یک ایجاد سامانه جامع و ثبت اطلاعات ۳۶۰۰ روستا در آن شد و با اشاره به لایروبی نشدن رودخانه تاکید کرد: انواع درختان شکسته در رودخانه وجوددارد که با جمع‌آوری به موقع این موانع، سیل کمتر آسیب وارد می‌کند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان در بستر رودخانه‌ها اجازه ساخت و ساخت داده نخواهد شد تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول و خدماتی اجازه ارائه خدمات به کسانی که غیرقانونی در بستر رودخانه‌ها خانه ساختند را ندارند و حتی خدمات داده شده باید قطع شود.

حسینی‌پور خواستار جانمایی جدید برای احداث ساختمان درباره خانه‌هایی شد که در بستر رودخانه دچار آسیب شدند و افزود: ضروری است در مناطق روستایی فرهنگ بیمه کردن باب شود چراکه در هیچ کجای دنیا با بروز چنین حوادثی، دولت خسارت پرداخت نمی کند.

در ادامه نشست، مدیرکل بنیاد مسکن استان مازندران طی گزارشی اعلام کرد: در ساعات اولیه ۵ دستگاه کامیون و یک دستگاه لودر به منطقه اعزام و در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفت، ۳ تیم کارشناس با ارزیاب خسارت حدود ۵۳ واحد کاملا تخریب شده را شناسایی کردند، همچنین ۲۶۴ واحد تعمیری در این سیل شناسایی شد و ارزیابی خسارت وارده به ابنیه، تاسیسات زیربنایی و معابر داخل بافت روستا انجام گرفته است.

علی اصغر آسمانی‌مقدم به واگذاری تنخواه بلاعوض برای اقدام بازسازی و ساخت از سوی بنیاد مسکن کشور اشاره کرد و با بیان اینکه این تنخواه برای بخشی از خسارت مردم ناشی از سیل در نظر گرفته شده است اظهار کرد: ۲ روستای «واسپول» و «پلادکوه» که به صورت کامل تخریب شدند در حریم و بستر رودخانه هستند و نمی‌تواند در آن محل ساخت و ساز داشته باشند، به همین منظور باید برای این آسیب‌دیدگان سکونتگاه جدید توسط خود اشخاص با همکاری فرمانداری مشخص تا در محل جدید ساخت و ساز آغاز شود.

همچنین در بخش دیگری از نشست ستاد بحران شهرستان چالوس، بهزاد برارزاده، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران طی گزارشی با بیان اینکه در کمترین زمان با تعویض، رفع شکستگی و ترمیم لوله‌ها، آب در روستاها وارد مدار شد، اظهار کرد: در مورد روستاهای فوق الذکر به صورت عملی نمی توان اقدامی کرد و ابتدا باید جایگاه بناها مشخص شود اما برای روستاهایی که حتی تحت پوشش آب و فاضلاب نیستند با کمک فرمانداری و ارائه در کمیته برنامه‌ریزی، خدمات احداث مخزن انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34117

ارسال نظر