رفتار جنجالی زاکانی و ستاری؛ بودجه شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش پیدا کرد؟

شهردار تهران گفت: امیدواریم با این تفاهم نامه که در مسیر همکاری های گذشته است بتوانیم جهشی را ایجاد کنیم.

رفتار جنجالی زاکانی و ستاری؛ بودجه شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش پیدا کرد؟

علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم امضای تفاهم نامه میان شهرداری تهران و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، گفت: امیدواریم با این تفاهم نامه که در مسیر همکاری های گذشته است بتوانیم جهشی را ایجاد کنیم. شهر تهران مستعد تحول بزرگی است و بخش زیادی از این تحول می‌تواند با تکیه بر دانش و دانشمندان این شهر پیگیری شود. ایجاد یک هویت فناورانه در تهران در مسیر ایجاد شهر هوشمند در قالب چارچوب اهداف انقلاب مقصود ماست که بتوانیم در کنار هویت پایتختی شهر هوشمند و فناورانه را نیز شاهد باشیم.

به گزارش عرشه آنلاین، وی ادامه داد: این دغدغه از گذشته وجود داشته اما در دوره اخیر با همت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و نیاز ما در شهرداری منجر به زمینه های همکاری متعدد شد. شهرداری دو ویژگی خوب دارد. نخست آنکه خودش متقاضی بسیاری از خدمات است و می‌تواند بازار مناسبی برای شرکت‌های دانش بنیان به وجود بیاورد و ویژگی دیگر نیز قابلیت‌ها و امکانات شهرداری است که می‌تواند در خدمت این شرکت ها قرار بگیرد. در واقع بخش اول ناظر به نیازهای خود شهرداری است تا بتوانیم با یک صورت جدیدی شهر را اداره کنیم.

شهردار تهران تاکید کرد: بعد دیگر موضوع توجه به ابعاد مختلف توسعه فناورانه و زیست بوم فناوری در شهر تهران است تا ما به همه ابعاد و زوایای ماجرا توجه کنیم و بر اساس آن کلان پروژه‌هایی را تعریف کنیم که به عنوان پیشران توسعه شهر باشد و کشش شهر به سمت هوشمند شدن را سبب شود.

زاکانی در پاسخ به سوالی در خصوص بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه حل معضلات اصلی شهر تهران از جمله آلودگی هوا، ترافیک و مسکن، گفت: این سه چالش به همراه سایر چالش‌های شهر تهران که برخی از آنها نیز بزرگ هستند در مدیریت شهری جدید اهمیت بسزایی دارد و تلاش می‌کنیم با رویکرد تکیه بر دانش برای حل این مشکلات و تسهیل پیشرفت شهر قدم برداریم. این چالش ها در حال پیگیری هستند و امیدواریم با تکیه بر شرکت های دانش بنیان فعال و دارای تجربه در این حوزه آسیب‌ها را کم کنیم.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33632

ارسال نظر